Resesällskap
Hej.
Jag är en dam i mina bästa år som har tröttnat på att gå här och trampa så jag planerar att resa till Australien i nov 2015 ca och planerar att stanna där i minst 3 månader.
Jag vill inte leva som en typisk turist utan vill uppleva saker på egen hand i min egen takt. Australien har mycket att erbjuda och allt är ganska dyrt men det finns olika möjligheter att få ner kostnaderna.
Det är trevligare att resa flera tillsammans så alla som känner att de vill uppleva något utöver det vanliga är välkomna att höra av sig.
Det finns ju tid att träffas och planera vidare.
Jag bor i södra sverige
Jag är en dam i mina bästa år som har tröttnat på att gå här och trampa så jag planerar att resa till Australien i nov 2015 ca och planerar att stanna där i minst 3 månader.
Jag vill inte leva som en typisk turist utan vill uppleva saker på egen hand i min egen takt. Australien har mycket att erbjuda och allt är ganska dyrt men det finns olika möjligheter att få ner kostnaderna.
Det är trevligare att resa flera tillsammans så alla som känner att de vill uppleva något utöver det vanliga är välkomna att höra av sig.
Det finns ju tid att träffas och planera vidare.
Jag bor i södra sverige
Hej Loppalisa! Jag är precis som du en dam "i mina bästa år", 53 år. Barnen är utflugna, maken är "avslutad" och väninnan som jag har rest en del med tidigare ska renoverar sin sommarstuga för stora pengar under år 2015. Själv tycker jag mest, precis som du, att jag trampar runt.....Har fina vänner och ett trivsamt jobb men saknar att få resa och uppleva! Jag har varit i Australien för ett par år sedan och blev helt betagen i detta land -reser gärna dit igen!! Vi var där endast knappt 3 veckor vilket är alldeles för lite tid för detta enorma land med massor att se/uppleva! Dessvärre är jag inte så äventyrlig att jag vill bo i tält eller lifta mig fram, utan är mer hotell/vandrarhem/husbilsmänniska isåfall. Min dröm med en sådan långresa är att få göra första stopp i Dubai några dagar innan vidare färd till Melbourne och därefter i sakta mak ta mig upp längs östkusten, göra stopp där man önskar, för att sedan fortsätta upp till Cains. Kanske en avstickare på några veckor till New Zeeland när man ändå är på det hållet...?? Att sedan få avsluta den långa resan med 1-2 veckor på Bali innan man kommer hem till snön i Sverige vore också en dröm! Ja, så där ungefär skulle jag vilja göra, vet dock ej vad min arbetsgivare skulle säja om 3 mån semester men för att förverkliga en dröm måste man ju börja i någon ände så om allt skulle klaffa och vi blir några trivsamma människor utan stora egon som har samma längtan så ska det bara lösa sig! Hör gärna av dig och berätta hur du önskar din resplan så får vi se om vi tänker samma sak!