Resekompis till "vart som helst"!

Av Jo84
15 feb. 2014 11:30
Visningar: 289
Hej!

Jag är en glad, positiv och omtänksam tjej med en lagom dos humor, självdistans och båda fötterna på jorden! Är för tillfället 29 år, bor i Uppsala och arbetar i flygbranschen. Gillar när det händer saker runt omkring mig men har inget emot att bara ta det lugnt ibland. Jag är social, tycker om att träffa nya människor och är allmänt lätt att umgås med. Jag vill lära känna resesugna människor, gärna runt omkring Uppsala området men det är inget krav. Inte jättenoga men du får gärna vara runt samma ålder som jag själv.

När jag reser vill jag gärna uppleva platsen jag rest till istället för att festa hela tiden, jag går dock gärna ut och träffar folk och umgås men lägger inte all min energi på enbart party.

Har inga krav på när, vart och hur utan vill hitta människor som är intresserade av att uppleva världen när andan faller på. Kan tänka mig både kortare resor men även att vara borta typ någon månad eller två. Jag har tidigare rest en hel del, men det finns fortfarande mängder med platser jag skulle vilja besöka. Skulle gärna vilja åka tillbaks till Australien bland annat!

Svara i tråden eller skicka mig gärna ett mail om detta låter intressant för dig!

/Johanna
Av Ebwe
17 feb. 2014 04:06
Hej Johanna:)

Jag letar själv efter en reskompis runt min ålder (28), men bor i göteborg. Har alltid haft ett stort intresse för resor, men det har inte varit så mkt pga jobb och studier....men det ska det bli ändring på:) Själv gillar jag att utforska och uppleva kulturen och landet...även om man kan festa lite då och då:) Var har du rest...eller vart vill du resa? är sjukt sugen att dra iväg nu eller dem närmaste veckorna:)
/Ebba
Av Jo84
17 feb. 2014 09:40
Citerat från Acegirl:
Hey, Barbados el Jamaica nästa måndag ;)

Haha i wish, Kan tyvärr inte med så kort varsel just nu.
Av Jo84
17 feb. 2014 09:46
Citerat från Ebwe:
Hej Johanna:)

Jag letar själv efter en reskompis runt min ålder (28), men bor i göteborg. Har alltid haft ett stort intresse för resor, men det har inte varit så mkt pga jobb och studier....men det ska det bli ändring på:) Själv gillar jag att utforska och uppleva kulturen och landet...även om man kan festa lite då och då:) Var har du rest...eller vart vill du resa? är sjukt sugen att dra iväg nu eller dem närmaste veckorna:)
/Ebba
Hej Ebba!
Kul att du skrev!

Vi verkar ha liknande syn på sättet vi vill resa på! :)
Jag har tidigare varit på lite olika ställen i USA, Thailand, Mexico och Australien bland annat. Det sistnämnda är en klar favorit som jag verkligen vill tillbaka till!
Vart har du rest?

I slutet på Mars kommer jag (förhoppningsvis) vara ledig ett par veckor så om någon vill hitta på något då är jag på!!

/Johanna
Av Suswede
18 feb. 2014 20:56
Hej, kul med en likasinnad, själv bor jag i Stockholm :)

Själv jobbar jag på en resebyrå och älskar att resa, vilket jag gör så ofta jag kan. Just nu har jag beslutat mig för att ta en paus från mitt jobb och kommer att vara iväg nästan ett år. Precis som du, reser jag för att uppleva platsen, lära mig om kulturen och människorna. Jag kommer den 5 mars flyga till BKK för att sen ta mig vidare ner till Koh Mak njuta av lugn och stillhet. Därifrån är tanken att åka över till Kambodja, så om du är sugen på att mötas upp någonstans i Asien, så är det bara att säga till :)!

Ser fram emot att höra ifrån dig så vi kan "pratas" vid lite mer.

Ha det så bra!
/Suss