Resekompis till Australien i oktober

1 juli 2012 21:27
Visningar: 258
Hej alla glada! Jag har bestämt mig för att åka till Australien i oktober för att uppleva mitt livs äventyr! Planen är att resa runt, surfa, festa och förhoppningsvis jobba lite också :) Jag kommer resa själv då ingen av mina vänner har råd eller vill göra en sådan resa så skulle tycka det vore roligt om någon ville hänga med! Hör gärna av er om ni tycker det låter intressant :)!!!
3 juli 2012 22:11
Hejhopp! Jag har också tänkt att åka till australien i oktober, reser också helt själv eftersom mina vänner är tråkiga ;) Jag vill precis som dig festa, surfa, resa, jobba och även dyka! Jag ska åka med W & T och börjar i Sydney, efter det får jag se vart det bär av och hur länge jag stannar i sydney. Vore kul o mötas upp där nere eller så! Du kan kontakta mig på facebook om du vill, Amanda Hjerpe heter jag :)
Av Chloes
6 juli 2012 17:41
Hallå där!

precis som ni så är jag extremt insiktad på att bege mej ut till det okända och bara uppleva nya marker. Och såklart så har man inga vänner att åka iväg med för alla har sitt egna pågång eller så är dem bara allmänt tråkiga haha ;)
Har fullständigt tröttnat på kalla trista sverige och nu är det fanimej dags att göra något åt saken.

Jag hade tänkt att åka runt sep/okt någon gång, har inte riktigt bestämt hur jag ska göra. Tanken är att stanna där till åminstone maj/juni, beroende på hur man trivs såklart. Funderar på om jag ska åka via ett work and travel företag eller på egen hand. Känns lite jobbigt att behöva åka heeelt själv utan någon hjälp alls, men å andra sidan så fixar inte dem så mycket som man inte kan fixa själv. Men, jag vet inte. Skulle ju vara kul och iaf att få kontakt med andra svenskar som är i liknande position och som skulle vilja göra sällis ner dit :D

om någon är intresserad så är det bara att höra av sig, chloe silen på facebook. :D

hare gött!! :D :D
12 juli 2012 23:46
Hej på er tjejer!!

Ni verkar precis som jag planera att åka till Australien i oktober. Jag planerar att åka ca den 1 oktober till Sydney, för att troligtvis stanna där ett tag och jobba lite och sedan ge mig ut för att se Australien och ställena där runtomkring! Hade varit kul att åka ner med någon, och ni tre verkar ju vara ute efter samma sak. Är en sprallig, äventyrslysten och glad tjej på 19 år från Skååååne som bara vill åka iväg nununu!

Skriv gärna till mig på facebook, Felicia Leveau. Vi kanske till och med hade kunnat starta en grupp där för lite diskussion?

Ha det bra!!