Resekompis till Australien!

18 mars 2010 22:04
Visningar: 258
Tjabba Tjena Hallå!

Nu är jag hel trött på att jobba jobba och återigen jobba, nu vill jag verkligen iväg till min dröm Australien. Efter mycket problem med resekompis bestämde jag mig för att se om någon annan i Sverige eller norden tänker som jag.

Mina planer är att sticka med Work and Travel paketet då man får en öppenbiljett under 24 månader med ett stop i Thailand på hemvägen, Mitt mål är att sticka i mitten av Juni.

Surfa, åka långboard och bara leva livet har varit min dröm länge, Nu ska drömmen gå i uppfyllelse!! Någon som har samma dröm som vill dela den med mig?

Isåfall hör av er, Hade underbart i kalla Sverige sålänge, Peace!
Av Trexo0
18 apr. 2010 19:40
Hellu,

jag tänker nästan, kanske som dig! Jag skulle iväg med work & travel company men tittade på priserna idag och paketet har blivit ca 5000 dyrare än vad jag hade planerat . Såg dock att STA har liknande paket förutsatt att man köper sin flygbiljett separat. Jag tror att jag ska satsa på det.

Känns dock vågat att resa iväg helt själv, det hade vart roligt att ha någon att börja sin resa med iaf.
Det låter som att du har planer på att stanna ett år?
20 apr. 2010 08:08
Ni kan ju tjacka en flygbiljett bara. Australiens ambassad ligger i Berlin så därifrån kan ni fixa visum - kolla www.immi.gov.au för kontakt - för turism. Work måste ni antagligen fixa på plats.

Blir säkert billigare.

Sen kan ni kolla MyPlanet också. De har alltid gett mig bra service.