Resekompis i Brighton

Av Nattal
18 juli 2013 20:12
Visningar: 251
Hej jag är en tjej på 19 år som har bokat en enkelbiljett till England i September. Planerna är att bosätta mig i Brighton på obestämd tid, söka jobb och helt enkelt börja om i ett nytt land och träffa nya människor!:) Just Brighton för att det är en studentstad och det händer så mycket! Kan även tänka mig London.
Mina intressen är att festa och ha kul, jag är väldigt social och tycker det är roligt att gå ut och träffa nytt folk! Det skulle vara kul att träffa någon som planerar att göra samma sak som jag gör!
Kanske kan vi hitta ett boende tillsammans och ha kul ihop! :)
Hör gärna om dig om du har samma planer som jag!
18 juli 2013 21:53
Haloj! :)
Har lite samma planer fast jag flyttar för att studera i London, också i september. Skulle vara kul att ha någon att åka med, när åker du ner och hur hade du tänkt bo första tiden?

Mvh Matilda
Av Nattal
18 juli 2013 21:59
Vad kul! Jag åker dit den 11 september, har tänk att hyra ett rum tills vidare och se hur det ser ut efter några månader, då kanske man kan skaffa lägenhet eller något liknande?:) /Nathalie
18 juli 2013 22:07
Det låter klokt! Åker du till london då eller direkt till brighton? :)
Av Nattal
18 juli 2013 22:14
Ja precis, har tänkt mig antingen eller, så skulle helt klart kunna tänka mig åka direkt till London:) hur har du tänkt?
18 juli 2013 22:21
Vad bra haha :) skolan börjar 23e september, så hade tänkt flytta någon gång mellan 17-20 sept för att kunna få ihop så mycket extra slantar som möjligt här hemma i Sverige. Sen med boende hade jag tänkt lite som du, men om man är två som hyr ett twin room lär ju månadskostnaden inte bli så hög för vad jag sett är det ganska dyrt med boende i england. Har du tittat på någon hemsida där de hyr ut rum? :)
Av Nattal
18 juli 2013 22:30
Ja precis man vill inte att det ska vara föööör hög månadskostnad haha:) jag har kikat lite på en sida som heter easyroommate.com där kan man ju se lite vad det ligger på och om det bor fler i det huset eller vart man nu vill bo. Har du kikat något? Oftast behöver man betala några månaders hyra i förväg också, hur länge har du tänkt att stanna eller hur länge tänker du plugga?:)
19 juli 2013 00:40
nej precis haha! okej, enda jag kollat på egentligen är londonsvenskar.se. I forumet där läggs lediga rum upp i flatshares. Kan ju vara en trygghet att bo med svenskar första tiden. Jo precis, man får bara vara försiktig så man inte blir lurad när man betalar i förväg :) ska stanna minst ett år och se hur jag känner, om jag gillar det stannar jag längre såklart ;D sjdå?
Av Nattal
19 juli 2013 05:07
Okej ja precis det är det ju, ska kika där!:) jag har vell tänkt att mer flytta dit, minst ett år iallafall jag med, gärna längre men iallafall starta på så sätt genom att dela rum. Då blir det ju inte lika dyr månadshyra heller om man är två. :D
19 juli 2013 13:36
Aokej :) ja man måste ju börja någonstans! men då är det ju som jag haha. Men har du någon mail istället, eller facebook?
Av Fedora
20 juli 2013 00:50
Jag har bott däri 6 månader , jätte fin o mysig stad, mkt unga från olika delar av europa ..jag ska dit i slutet av augusti på en resa o hälsa på mina vänner :) du kan höbga med o lära känna de o bo hos min tjejkompis med mig, så kan vi visa dig staden :)?
Av Nattal
21 juli 2013 22:04
Skrivit min mail i medelanden till dig Matilda!:)
Ja det verkar riktigt Nice!
22 juli 2013 14:45
Tjenare! Jag är väldigt inne på att flytta till London i början av september och söker någon rolig jävel som man kan dra dit tsm med :) lägg till mig på fb (Christine krillan Strömberg ) så kanske vi kan snacka mer där :)