Resekompis genom Asien+ volontär hos pandorna

4 nov. 2015 21:21
Visningar: 146
Jag är en tjej på 19 år som är sugen på att åka ut och resa i Asien. Då mina kompisar av olika anledningar inte kan följa med på resan så söker jag en resekompis som skulle vilja åka med mig.
Jag har ingen färdig plan över exakt hur jag vill åka men jag tänker mig att man startar i japan och sedan åker vidare till Kina där jag vill stanna och jobba som volontär på pandacentret. Jag planerar att stanna där cirka 3 veckor för att sedan röra mig ner mot varmare breddgrader. Öppet så tänker jag mig ned genom Laos, Thailand, Vietnam, Malaysia/ Indonesien/Filippinerna, Australien och sedan avsluta på Nya Zeeland.
Det är enbart en ytterst preliminär reseplan så jag är öppen för ändringar och förslag men jag tänker mig en resa som gärna startar i mitten av januari och slutar i början av juni eller slutet av maj. Alltså cirka 4 och en halv månad.

Är det någon som är intresserad så får ni väldigt gärna höra av er till mig via min mejl: (Logga in för att se e-postadress) eller via facebook : https://www.facebook.com/amandavea
6 nov. 2015 17:06
Hej, jag är just nu på väg till Sri Lanka efter att ha rest runt i Thailand och volontärjobbat med djur. På Sri Lanka kommer jag volontärarbeta på ett barnhem i Kandy. Om du inte hittar någon att åka med tycker jag du ska åka själv! Jag reste själv och var nervös men det har gått bra och det är en massa andra som man träffar på vägen.

Jag bokade flyget själv och själva volontärvistelsen med www.indigotravel.se

Berätta gärna mer om din resa, jag skulle vilja resa till Kina och pandorna men först nästa sommar, efter jag sparat ihop pengar till en ny resa :)

Maja
Av Jeenn95
14 nov. 2015 21:05
Hej, jag har ungefär liknande planer som du! Tänkte dock åka till Australien i januari och är sugen på nya Zeeland och även Asien! Din resplan för Asien lät superkul! Så kan tänka mig att köra Asien först och sen dra vidare mot Austalien! Jag har dock tänkt vara borta 1 år, men att resa ett tag tillsammans skulle vara kul! Du kan väl skriva till mig på Facebook, Jennifer Stenqvist heter jag där! :)
16 nov. 2015 09:44
Hej, jag var volontär med pandor i Kina i november o december förra året och det rekommenderas verkligen. Jag åkte också med Indigo Travel och de är kanonbra och billigare än de andra som säljer volontärresor. Har faktiskt åkt med dem två gånger redan -- jobbade på barnhem i Goa i Indien genom dom 2013 och med pandorna i Kina förra året. Är nog lite "hooked" på volontärarbete. ^^

Jag har lite lösa planer på att åka till Filippinerna i vår, även då som volontär men tänker i så fall kombinera det med semester och sol o bad. Är grymt sugen på en ö som heter Palawan, och att volontärjobba på antingen förskola eller på ett kulturutbytes projekt typ "live like a local".

Vill också gärna ha reskompisar dit. Mer om Palawan och projekten där finns på Indigo Travels hemsida.

Blir förhoppningsvis i april/maj, ca 4-5 veckors volontärande och sen semester. Om nån har liknande planer får ni gärna höra av er!!