Resebolag

Av Jaanai
30 dec. 2013 20:58
Visningar: 2475
Ska köpa flyg till Dubrovnik i augusti. Söker på flygresor.se och får fram hyfsade priser från supersaver och travelstart. Är detta säkra bolag att boka igenom?

mvh Jaana
Av Birgere
30 dec. 2013 21:18
Så länge du är medveten om att du inte kan ändra/avboka så är det OK.
Av Sierra
30 dec. 2013 22:17
Norwegian flyger i augusti till Dubrovnik från Arlanda och Kastrup. Det är alltid bättre att boka med flygbolaget direkt än genom researrangörer. http://www.norwegian.com/se/
Av Birgere
31 dec. 2013 02:56
Att påstå att det ALLTID är bättre att boka direkt med flygbolag är väl lite magstarkt. Hade det varit sant hade inte resebyråer existerat. Men du har rätt i att om man hittar en resa på någon nät-site så ska man även kolla upp vad det kostar att boka direkt med flygbolaget(-en). en-legs flighter är ofta samma pris medans fler-legs flighter är oftast resebyråerna markant mycket billigare. För en familj kan det handla om 10-tusentals kronor vid en längre resa med vettiga tider.
Av Sierra
31 dec. 2013 12:14
När jag bokar lågprisflyg vilket händer i bland med AirAsia, Norwegian och easyJet (aldrig Ryanair) så är det alltid från A till B och inte någon connection för vidare flight.

Jag är med i de flesta bolags bonusprogram vilket gör att när de har kampanjer får jag ett mail om detta innan det är ute på marknaden. På så vis kan jag hänga på dessa flighter om jag har lust.

Skulle jag vilja ändra någonting av någon anledning är det väldigt enkelt och oftast kostnadsfritt att ändra en bokning direkt med bolaget. Här på RG ser man mängder av klagomål på de olika arrangörerna när kunden försöker ändra någonting. De är svåra att få bra kontakt med och det kostar tid och pengar.
Av Jaanai
4 jan. 2014 19:07
Ni får rätt båda två!

Bokade via flygpoolen och tjänade en del jämfört med flygbolaget. Upptäckte sedan när e-biljetten kom att det stod mrs framför våra barns namn (de är 15 o 18). Skickade då ett mail för att fråga om det skulle kunna leda till problem. Svaret var att det kostar 149 kr att ställa frågan om jag inte uppgraderar till deras högre servicenivå.

Jaja, vi får hoppas att det löser sig ändå:)