Gambia
Leion24,
13 jan. 2009
Updaterad av Leion24
för 15 år sedan
Vaccinationer?
Hej. Min kompis och jag funderar på att åka till Gambia två veckor i början av mars. Om man pratar med en vaccinationscentral, så låter det som att man berhöver malariaprofylax, havrix (mot hepatit), tabletter mot malaria, vacc. mot gula febern. Ni som varit där.... vad har ni tagit? ...
Gambia
Mika1975,
3 jan. 2019
Updaterad av J_sefors
för 5 år sedan
Hej ska åka på en 2v resa , 1 vecka själv , 1 vecka med en polare .när man googlar så behöver man ej tänka på malari mm,, men här skriver ni att man ska tänka på det .. och mygg nät
samt man äter gott 2 personel ink dryck o mat öl, öl pris 4kr , vin 20kr flaskan , mat mellan 10/45kr på rest . ...
Gambia
____sara,
11 juli 2008
Updaterad av Klara_maria
för 6 år sedan
Jag satt mig ner igår och kikade runt på lite resor och jag blev väldigt sugen på att ta en resa till Gambia, Banjul på Bakotu Hotel & Apt.
Isåfall bär det av i december/januari under 8 dagar, är det för kort tid att vara där? Såg att resetiden var 9 timmar och det är väl på gränsen till att man ...
Gambia
Afat,
10 feb. 2014
Updaterad av Jambo_habari
för 10 år sedan
Funderar på att åka på charter till Gambia i mars, en vecka. Undrar om det är någon som åkt utan att ta malariatabletter? Är det ett måste? Tänkte mest sola och bada. ... Jambo_Habari: Hej
Ät malariaprofylax!
Visserligen ger det inte ett 100% skydd men det minskar risken att få malaria. Vi ...
Gambia
Lindahed,
10 okt. 2012
Updaterad av Nickan1969
för 12 år sedan
Funderar på att resa på semester en vecka till gambia. Researrangören rekommenderar Malariaprofylax, något som gör mig lite tveksam till att åka dit (rädsla för biverkningar mm). Har letat massor men inte hittat någon som skriver att de tar profylaxet samtidigt som många verkar varit där, många med ...
Gambia
Sandrafredrik12,
5 nov. 2018
Updaterad av Fia78
för 2 år sedan
Hej Jag & min sambo är väldigt inne på en charter till gambia med Ving, min fråga är hur är det där ? Hur ser maten ut & är de vanligt med turist diarré ? Vi har vart i Thailand & kap Verde men de känns lite läskigt att åka till Afrika :) sen andra tips? isf kommer vi resa till banjul :) ... ...