Resa till Turkiet i augusti?

Av Zenita
5 feb. 2007 12:30
Visningar: 1272
Är det någon som känner för en resa till Turkiet till mitt favorithotell Side Hill i Side förstås.
Har varit där 7 ggr och en åttonde skulle inte sitta fel. UNDERBART ställe. Jag och mitt yngsta barnbarn skall dit i slutet av maj så jag tänkte ta en tur dit i augusti.
Jag är gift, men maken vill inte resa utan tycker att jag kan resa två gånger istället vad gäller priset.
Hör av dig om du är intresserad, kan garantera att du blir ej besviken på hotellet, världens underbaraste personal.
26 mars 2007 11:42
Hej,Jag och min mamma funderar på att åka till Side i augusti. Men undrar om det är bra shopping? Är det mysigt? Dyrt?Billigt? Vilket resebolag tycker du man borde åka med? Tack på förhand! :)
Av Zenita
16 apr. 2007 14:03
>Citerat från sarapettersson:
>Hej,Jag och min mamma funderar på att åka till Side i augusti. Men undrar om det är bra shopping? Är det mysigt? Dyrt?Billigt? Vilket resebolag tycker du man borde åka med? Tack på förhand! :)
Då har du hamnat helt rätt om du och din mamma ska åka till Turkiet. Det är ett underbart ställe och vilka trevliga människor, inte påträngande men vänliga. Jag har nyligen varit i Thailand med min man och barnbarn och det är klart, att jämför man priser med Thaiand så är det ju dyrare i Turkiet, men helt accaptabelt. Varifrån reser ni? Jag reser från Örebro för jag bor i Värmland så det är det närmaste. De hade ju förut charter mellan Turkiet-Karlstad men de lade ner den flighten och har Rhodos nu i stället från Karlstad och det tyckte ju jag var inte alls bra, men så är det.
Jag har rest med Always i och med att Side Hill ägdes av Always, men nu har ju Ving köpt upp Always så jag åker med Ving denna gången.
Skulle vara mycket trevligt om ni är där samtidigt, att få träffa er, för jag reser själv i och med att maken inte gillar att resa. Det är egentligen ganska skönt att resa själv, för jag sover när jag är trött och äter när jag blir hungrig, alltså man rår sig själv. Det har hänt att jag lagt mig klockan 8 på kvällen om jag är trött, för jag älskar mornarna när allt är tyst och bara fåglarna och havets brus hörs. Oh, va jag längtar.
Hälsningar från en Side fantast
Av Sara134
13 maj 2007 14:12
Hej!
Det låter kul! När har du tänkt att åka dit?
MVH sara
Av Zenita
14 maj 2007 18:59
Jag åker den 23 maj så det är inte långt tills dess. Det känns skönt att få komma ner till den normala högsommarvärmen, alltså inte för varmt, när det blåser och regnar här hemma.

Sen ska jag åka i slutet av augusti , har inte bestämt datum än men det lär bli runt den 25-27 för tidigare är det för varmt. Jag var där i början av augusti ifjol och då var det runt 36 grader konstant och det är alltför varmt för oss nordbor. Har ni bestämt datum redan?
Du ser, att jag trivs där när man åker till samma ställe gång efter gång och många med mig säger samma sak vad gäller Turkiet så är Side det bättre alternativet.
Hälsningar Lena