Resa till Spanien!
Hejsan!
Jag och min sambo har planerat att åka till Spanien i början av augusti eller slutet juli. Vi är i 20 års åldern och letar efter något lite lugnare gärna med mycket natur, lite mer ”lokalt” men även möjlighet för bad inte alltför långt bort :)
Det skulle även vara riktigt kul att besöka några vingårdar!
Några tips?
Jag och min sambo har planerat att åka till Spanien i början av augusti eller slutet juli. Vi är i 20 års åldern och letar efter något lite lugnare gärna med mycket natur, lite mer ”lokalt” men även möjlighet för bad inte alltför långt bort :)
Det skulle även vara riktigt kul att besöka några vingårdar!
Några tips?
Nerja, utan tvekan!
Citerat från Peter_parker:
Nerja, utan tvekan!
Kan bara hålla med. En härlig ort med bykänsla och många trevliga utflyktsmål runt omkring,Nerja, utan tvekan!
Enda nackdelen är antalet svenskar som ökat markant de 17 år vi varit där nere.
Citerat från Jenn12:
@peter_parker vart i nerja skulle du rekommendera att ni åker!
Har läst lite och det verkar vara ett resmål som passar oss!
Har varit i Nerja tre gånger. Bott på olika ställen. Allt är väldigt nära. Bott nära balkongen. Det finns många olika alternativ. På FB finns en grupp som heter Nerja friends of Scandinavia. Där kan man få svar på allt. Många som hyr ut också. Ni lär inte bli besvikna. Vi kommer definitivt att åtetvända. Har ni tur så ser ni ju Christina Scollin 😂😂
@peter_parker vart i nerja skulle du rekommendera att ni åker!
Har läst lite och det verkar vara ett resmål som passar oss!
Citerat från Kristinath:
Hellre svenskar än ryssar.
Nerja, utan tvekan!
Kan bara hålla med. En härlig ort med bykänsla och många trevliga utflyktsmål runt omkring,Nerja, utan tvekan!
Konstigt med alla som på var och varannan sida uttrycker missnöje över att så många Svenskar är ute i Världen och irriterar, men ni klarar av att bo i Sverige...trots allt.
Det är inte så ofta man stöter på dem nu men faktum är att det ändrat sig mkt de sista åren där nere. Många som upptäckt paradiset.
Citerat från Kristinath:
Hellre svenskar än ryssar.Citerat från Peter_parker:
Nerja, utan tvekan!
Så klart man klarar av att bo i Sverige. Vilken märklig kommentar till mitt konstaterande av att det markant ökat med svenskar i Nerja som vi så tydligt märkt under åren vi varit där nere. Nerja var inte så välkänt för 15-20 årsedan som det är nu.
Personligen tycker jag det är en del av charmen att höra mestadels spanjorerna prata runt om kring mig när man är i Spanien och inte svenska.
Personligen tycker jag det är en del av charmen att höra mestadels spanjorerna prata runt om kring mig när man är i Spanien och inte svenska.
Citerat från Elcanario93:
Konstigt med alla som på var och varannan sida uttrycker missnöje över att så många Svenskar är ute i Världen och irriterar, men ni klarar av att bo i Sverige...trots allt.
Bara för att klargöra: Jag har inget emot svenskar varken i Sverige ellerutomlands.