Afrika
Trem,
28 juli 2020
Updaterad av Em588
för 4 år sedan
Mer och mer börjar jag inse att vår planerade Floridaresa över jul och nyår nog får skjutas framåt ett år. Känns så trist efter många års planerande och sparande, men är bara att acceptera läget.
Dock är ressuget stort och längtan efter sol och bad ännu större. Har ägnat lite tid åt att söka andra ...
Gambia
____sara,
11 juli 2008
Updaterad av Klara_maria
för 6 år sedan
Jag satt mig ner igår och kikade runt på lite resor och jag blev väldigt sugen på att ta en resa till Gambia, Banjul på Bakotu Hotel & Apt.
Isåfall bär det av i december/januari under 8 dagar, är det för kort tid att vara där? Såg att resetiden var 9 timmar och det är väl på gränsen till att man ...
Gambia
Pernilla1970,
11 juni 2016
Updaterad av Jocksson
för 8 år sedan
Jag och min kille ska dit i höst.
Undrar lite vad man kan göra där och vilka matställen som är bra.
Vad ska man akta sig för?Med vänlig hälsning, Pernilla ... Jocksson: Hej ! Är nyfiken på om man vågar sig till frissan eller fixa naglar i Gambia ? Om Spa behandlingarna är värda att pröva på ? ...
Gambia
Reslustkvinna,
21 okt. 2015
Updaterad av Alexxx
för 8 år sedan
Hej,
finns inga nyare trådar om Gambia och jag skulle vilja höra lite vad ni tycker om landet, var man ska bo, finns nåt att se/göra utom att sola/bad, maten, äta på restauranger mm.
Har hört lite blandat tidigare och vill höra hur läget är nu 2015.
Tacksam för dina tips och råd. ... Alexxx: ...
Gambia
Haddy,
16 jan. 2013
Updaterad av Jefflund
för 9 år sedan
Ifall du letar efter en guide i Gambia vill jag rekommendera en lokalguide vid namn Moses. Reste som ensam kvinna till Gambia i december 2012 och innan resan kontaktade jag Moses som jag hittade via hans nätsida. Han var mycket trevlig och pålitlig och såg till att jag trivdes i hans land. Kunde ...
Gambia
Robzon,
5 mars 2011
Updaterad av Canada2000
för 9 år sedan
Vi var i Gambia för första gången nu i februari och tänkte dela med oss av lite lärdomar.
Hotellet:
Vi bodde på Sun Beach Hotel vid Cape Point, Bakau. Ett ganska litet hotell med bra grundstandard. Lite slitet, men inget som störde mig. Personalen var hygglig och läget måste vara bland det bästa ...