Resa till Filippinerna med barn?

Av Cava11
11 feb. 2010 16:52
Visningar: 4587
Hej, vi är sugna på att resa till Filippinerna i 6 veckor i aug-okt. Är det någon som varit på Filippinerna med småbarn (1 år) och har tips på bra ställen att besöka? Hur är vädret där i aug-okt? Vi funderar på att hyra hus eller lägenhet på två eller tre ställen totalt. Är Boracay bästa stället? Tar tacksamt emot alla tips ni har!
Av Elsa62
12 feb. 2010 13:13
Hej!

Den perioden är deras regnperiod o det betyder att det kan regna Mycket men även bara lite grann o i skurar på nätterna. Jag skulle nog välja att åka tidigare eller senare, framåt nov/dec istället.

Är ni intresserad av boende på Boracay kanske mitt hus kan vara något för er?

Mvh,
Elsa Johansson
http://house4rentboracay.snabber.se/huset.asp
Av Cava11
12 feb. 2010 21:29
Hej Elsa,
Tack för ditt svar!
Huset ser fantastiskt fint ut! Vi ska fundera vidare på att ev senarelägga resan. Förstår nu efter att ha läst på en del att det är lite fel månader att åka med tanke på tyfoner osv.
Återkommer gärna vad gäller ditt hus!
Mvh/ Carolina
15 feb. 2010 18:07
Det finns gott om hus att hyra som kan löna sig om man är en stor familj eller ett gäng kompisar. Har varit där dom senaste åren men har åkt i slutet av januari och mars till mitten av Mars. Detta år blir det lite längre vistelse och vi åker senare (april, veckan efter påsk). Likadant så är boende MYCKET dyrare om man åker över storhelger. Jul/nyår, påsk och även under deras egna helgdagar. Boracay fungerar mycket bra för barn, även bohol är barnvänligt. För min del ska det bli intressant hur vädret är i april och maj. Det är ju deras högsommar och det lär nog kunna bli väldigt varmt. Och risken är att man ser ut som en tomat första veckorna.
Av Lusmia
16 jan. 2012 21:43
Hej
Hur var er resa? Åkte ni till Boracay? Vi skall åka tre månader jan-mars 2012 med två barn som är 6 och 4 år, är jätte tacksam för tips!
Vänligen
Maria
Av 2u
17 feb. 2012 11:00
Citerat från lusmia:
Hej
Hur var er resa? Åkte ni till Boracay? Vi skall åka tre månader jan-mars 2012 med två barn som är 6 och 4 år, är jätte tacksam för tips!
Vänligen
Maria
Hej,

hör gärna av Er när ni kommer hem. Funderar på att åka med två barn som är då 5 och 8 i dec - jan 12-13:)
// Ulrika
Av Lusmia
17 feb. 2012 13:53
Oj, jag skrev fel, jag menade att vi skall åka jan-mars 2013! Önskar tips inför denna resa!