Resa till Bergamo
Vi åker till Bergamo om 2 veckor. Vill gärna ha tips på hur man tar sig från flygplatsen samt utflykter till Milano, Venedig och Gardasjön. Enkelt att resa med tåg? Andra utflyktsmål i närheten?
Ni tar er från flygplatsen med buss. De säljer biljetter i ankomsthallen. Tror att det fanns en biljettautomat ute också. Bussen tar ungefär 15 minuter och ni kommer till tågstationen i Bergamo.
Hur man bäst tar sig till Milano är jag. Antar att det finns möjlighet att ta både buss och tåg. Det nära och jag antar att många Bergamobor arbetar i Milano.Till Venedig kan ni ta tåget. Tror att ni kanske behöver byta i Bresca, men det förklarar de på tågstationen i Bergamo. Tycker att ni ska ta en dag i Verona som är fantastiskt.
Gå in på tågstationen när ni kommer till Bergamo. De har afficher på väggen med alla avgångar och ankomster.
Hur man bäst tar sig till Milano är jag. Antar att det finns möjlighet att ta både buss och tåg. Det nära och jag antar att många Bergamobor arbetar i Milano.Till Venedig kan ni ta tåget. Tror att ni kanske behöver byta i Bresca, men det förklarar de på tågstationen i Bergamo. Tycker att ni ska ta en dag i Verona som är fantastiskt.
Gå in på tågstationen när ni kommer till Bergamo. De har afficher på väggen med alla avgångar och ankomster.
Tack för hjälpen! Vet du även hur man tar sej till Gardasjön?