Resa runt i Asien
Jag ska i slutet på november börja min resa som backpacker i några månader. Jag börjar på Bali, därefter Filippinerna, Thailand, Malaysia, Vietnam, Kambodja och eventuellt Laos. Tanken är att se ländernas kultur och inte hamna på turistorter. Sol, bad, fina sevärdheter och spännande upplevelser!
Vet någon vilka ställen jag borde åka till i de olika länderna?
Vet någon vilka ställen jag borde åka till i de olika länderna?
Lite svårt att tipsa. Du kanske måste berätta lite mer om vad du är intresserad av och vad du menar med att inte resa till turistorter. Vill du komma till ställen som inga turister alls reser till? Ja, jag frågar bara för att de flesta som säger att de inte vill resa till turistorter brukar, när man ha kommit med lite förslag, ändå välja att resa till öarna runt Phuket, Koh samui, Khao Lak, Nha Trang, Phu Quoc, Vang Vien, Siem reap och Shianooukville eller till någon annan turistort.
Tack för svar!
Det jag vill uppleva är landet utan dess turism, hur människorna lever i de delar där de inte lever på turismen. Vackra platser och byggnader som har någon spännande historia, öar som inte präglas av en massa hotell utan där man måste bo i all enkelhet. Jag vill åka till Asien och träffa på asiater. Inte en massa europeer.
Det jag vill uppleva är landet utan dess turism, hur människorna lever i de delar där de inte lever på turismen. Vackra platser och byggnader som har någon spännande historia, öar som inte präglas av en massa hotell utan där man måste bo i all enkelhet. Jag vill åka till Asien och träffa på asiater. Inte en massa europeer.