Resa runt ensam i 1-2 månader i Asien, meditera och bara vara. Hur mycket pengar? Tips på något mysigt hotell/meditationsställe?

14 mars 2017 18:05 (redigerad)
Visningar: 251
Hej!

Jag skulle vilja resa runt ensam i typ 1-2 månader. Tanken är att jag skulle behöva läsa upp engelskan, tittade på en engelsk språkkurs och den skulle landa på ca 70-90.000 för 2-3 månader. Vilket känns galet.

Så jag började fundera på om jag skulle resa och sedan plugga engelska online/läsa böcker osv istället. Hemma jobbar jag 100 % och jag lägger inte någon tid på att komplettera upp engelskan öht.
Visst att jag skulle kunna göra det, men jag vill även åka iväg.

Hur mycket behövs om en ska vara borta ca. 1-2 månader. Jag tänker att jag skulle kunna på på hostel eller hotell, beroende på vad jag känner för just då. Jag skulle verkligen vilja åka till Thailand, men jag skulle isåfall vilja komma till en ö som liknar Bali eller Gili Air i Indonesien.
Helst även ett ställe där en kan meditera.

Målet med resan är att bara vara; meditera, känna sig fri och plugga en engelskakurs via datorn online.
14 mars 2017 20:59
Hej,
jag såg att du gärna ville åka till Thailand och då måste jag verkligen rekommendera den lilla ön Koh Lipe. Eftersom ön fortfarande är relativt orörd och ligger långt bort från de andra vanligare semesteröarna i Thailand finns det goda möjligheter att meditera. Vattnet kring ön är mycket fint och klart. Själva ön är rätt så platt men grön. Du kan komma undan med billigt boende och jag rekommenderar att Inte boka via någon mellanhand, utan fråga vid hotellet om de har något ledigt rum. Det blir ofta annars dyrare.

Lycka till med resan och njut varje minut!
15 mars 2017 20:08
Citerat från Resameratillmera:
Hej,
jag såg att du gärna ville åka till Thailand och då måste jag verkligen rekommendera den lilla ön Koh Lipe. Eftersom ön fortfarande är relativt orörd och ligger långt bort från de andra vanligare semesteröarna i Thailand finns det goda möjligheter att meditera. Vattnet kring ön är mycket fint och klart. Själva ön är rätt så platt men grön. Du kan komma undan med billigt boende och jag rekommenderar att Inte boka via någon mellanhand, utan fråga vid hotellet om de har något ledigt rum. Det blir ofta annars dyrare.

Lycka till med resan och njut varje minut!
Tack för svaret! Hur tar en sig dit på bästa o smidigast sätt? :)