Resa oktober November

Av Hls
31 jan. 2015 15:19
Visningar: 1014
Hej

vi är en familj med 2 barn 12 år gamla som funderar på att åka till USA Florida på i höst ca 2 1/2 vecka i slutet på oktober början på november.Det är första gången vi åker till Usa

Det vi funderar på är vädret. Har lästa massor men allt är ett virrvarr av all information. Är det så pass varmt att man inte behöver ha höstkläder på sig eller är det svenskt sommar väder som råder då.

Det vi skulle vilja se är Universal studios , kennedy space center ev Busch garden, sea world , Clear Water i mån av tid .
Av Birgere
31 jan. 2015 15:42
Bättre än svenskt sommarväder 23-28 på dagarna och 5 grader kallare på nätterna...ungefär.
31 jan. 2015 16:00
Citerat från Hls:
Hej

vi är en familj med 2 barn 12 år gamla som funderar på att åka till USA Florida på i höst ca 2 1/2 vecka i slutet på oktober början på november.Det är första gången vi åker till Usa

Det vi funderar på är vädret. Har lästa massor men allt är ett virrvarr av all information. Är det så pass varmt att man inte behöver ha höstkläder på sig eller är det svenskt sommar väder som råder då.

Det vi skulle vilja se är Universal studios , kennedy space center ev Busch garden, sea world , Clear Water i mån av tid .
Höstkläder kanske behövs till och från flygplatsen i Sverige, i Florida eventuellt en långärmad tröja eftersom varuhusen ibland kör luftkonditioneringen på högvarv. Väderstatistik http://www.floridasidan.se/Vader.php
2 feb. 2015 09:44
Nu har du ju redan fått bra svar, men ville bara tillägga att vi var där i samma tidsperiod 2013, och jag hade inte annat än shorts på mig under hela resan. Det kan som sagt vara lite kallt i affärer o dyl som har AC, men man överlever.

Enligt mig en perfekt tid att åka dit.