Resa med 3-åring innan sommaren med strandliv i fokus

Av Meto
18 okt. 2009 09:38
Visningar: 318
Hej!

Har sökt runt på resesajterna men vänder mig nu till er här på reseguiden. Vi tänkte åka 1-2 v någon gång mellan nyår och sommaren. Det vi är ute efter är att ha det bra med strandliv i fokus. Helst vill vi kunna undvika poolområdena helt utan att behöva åka bil eller buss till baden. Bekvämt boende och tryggt i övrigt finns också på önskelistan liksom inte alltför het värme så 3-åringen inte måste undvika solen för mycket. Utresa från Stockholm, Norrköping eller Nyköping.

Mycket tacksam för era erfarenheter och förslag på resmål!

Vänligen /
18 okt. 2009 22:59
Jag föreslår Puerto RicoGran Canaria. Liten badort som har allt, till alla. Boka ett hotell i gamla delen. Kolla litet i arkivet för det finns en del om PR sedan tidigare i diskussionerna.
Av Joakimn
19 okt. 2009 11:19
Kostnad???
två veckor..kanske kanarieöarna är något för er..
Vi var själva på fuertoventura när mina barn var 2-4 år och det var bra för oss. lite kallt i vattnet o luften.
kanske 20gr iluften o 15gr i vattnet sen lite blåsigt ,furetoventura betyder stark vind..men bra.
Inte direkt spännande, eller billigt men tryggt o som första resa för den lilla .ok

Idag hade jag gjort ett annat val:

Sri-lanka har vid den tiden svensk högsommar värme med luft c:a 25grader, hav 23grader..
Kortare restid än Thailand(bara 8 timmar tror jag ) och priser som är billigare än europa,billigare än Thailand.
flyg för dej C:a 6000kr/ 3 åring kan inte vara dyrt../ går att boka själv men finns även svensk charter nu har jag hört..
Tryggt för övrigt låter jag dig själv göra bedömning..största faran lär vara myggen../min högst egna bedömning är ,ja det är tryggt.
Av Meto
22 okt. 2009 07:41
Hej!

Tack. Sri Lanka ska kollas upp. Fuerto lät kallt :=)

/Magnus