Resa från Bangkoks flygplats, Suvarnabhumi till Krabi

Av Ciael
14 nov. 2017 01:29
Visningar: 113
Hej,
Familjen skall resa till Thailand inom kort. Vi kommer landa på Suvarnabhumi flygplats kl 12.30.
Min fråga är om vi kan hinna med ett flyg från denna flygplats till Krabi två timmar senare? Om inte vad skulle du rekommendera tidsmässigt.

Efter vår rundtur på tre veckor tänkte vi avsluta i Bangkok. Är det då bättre att landa på Don Muang flygplats (kommer då via Krabi) och ta sig till Bangkok centrum med Taxi eller det spelar inte så stor roll vilken flygplats vi landar på? Tänkte att det kanske är billigare att ta taxi när vi är fyra personer som åker.

Tack på förhand
Ciael
14 nov. 2017 08:31
Det är inga problem. Flygplatsen är stor men två timmar är en lång tid. Alltid samma problem. Man tror att man har ont om tid men man får vänta en timma trots allt. :)

När ni kommer tillbaka så spelar det nog ingen roll vilken flygplats ni åker till.
Av Ciael
14 nov. 2017 08:41
Glömde skriva att vi har inte bokat direkt från Sverige till Krabi utan måste hämta ut bagaget och checka in på nästa flyg. Hinns det med?
14 nov. 2017 09:13
Hej,

Ja, det borde inte vara några problem. Jag flög dock aldrig utrikes från/till Thailand, så jag vet inte hur mycket tid som går åt hos ID-koll, så detta bör någon annan svara på.

Två timmar ska inte vara några problem.
För att sätta lite perspektiv på det hela, vid byte mellan de två flygplatserna rekommenderas det att man har tre timmar på sig och det tar ~1h att ta sig dit. Så ett byte på samma flygplats ska i 99 fall av 100 inte vara några problem men risken för förseningar finns alltid.
14 nov. 2017 11:12
Från Suvarnabhumi har jag ingen aning men Don Mueng är 2 timmar mer än tillräckligt för att köpa och gå igenom ID kontroll.
Av Hille2
14 nov. 2017 11:58
Jag skulle nog inte chansa om jag landade 12:30, det brukar vara ganska tjockt med folk som ska passera immigrationen vid den tiden på dagen.
Av Erik777
14 nov. 2017 13:03
När ni checkar in i Sverige så berätta att ni har ett anslutande flyg till Krabi och fråga om ni kan checka in väskorna hela vägen.
Ibland så går det trots att man har det på olika biljetter, beror på vilka bolag man reser med.