Resa/Backpacka 2-3 månader i Asien, start mars-april

9 feb. 2020 15:30
Visningar: 387
Hej!

Jag är en tjej på 26 år som planerar att ut och resa i ungefär tre månader med start någon gång i mars.
Min lösa plan är att börja resa ungefär 2 månader i Sydostasien. Jag är öppen för förslag men har hittills funderat på länderna Thailand, Filippinerna, eventuellt Indonesien. Dem sista veckorna funderar jag på att resa till något land som inte ligger i Asien.
Jag söker en reskompis för antingen hela restiden eller om det är någon som bara har tänkt att resa 1-2 månader.
Hör av dig om du också söker en reskompis för några månaders backpackande i Sydostasien så kan vi diskutera mer.
Jag finns även på Instagram, @fyhrjohanna heter jag där.

Ha det bra!
Av Hgedas
9 feb. 2020 22:34
Hej!

Jag och en kompis ska till Sydkorea i slutet på mars, sedan funderar vi på Kambodja/Malaysia. Hör av dig om det skulle vara något för dig kanske? :D @daaalis på instagram.
10 feb. 2020 14:53
Hej! Jag och en annan tjej som jag fått kontakt med härifrån åker till Sri Lanka den 2:a mars. Sedan är vi inne på Malaysia och Indonesien. Filippinerna har vi också diskuterat, Du är välkommen att hänga på dit om du vill!
Av Hgedas
10 feb. 2020 18:46
Citerat från Hannastaxang:
Hej! Jag och en annan tjej som jag fått kontakt med härifrån åker till Sri Lanka den 2:a mars. Sedan är vi inne på Malaysia och Indonesien. Filippinerna har vi också diskuterat, Du är välkommen att hänga på dit om du vill!
När hade ni tänkt åka till Malaysia? :D
10 feb. 2020 21:30
Citerat från Hgedas:
Citerat från Hannastaxang:
Hej! Jag och en annan tjej som jag fått kontakt med härifrån åker till Sri Lanka den 2:a mars. Sedan är vi inne på Malaysia och Indonesien. Filippinerna har vi också diskuterat, Du är välkommen att hänga på dit om du vill!
När hade ni tänkt åka till Malaysia? :D
Inget bestämt datum ännu, men slutet på mars förmodligen!
10 feb. 2020 21:38
Citerat från Hgedas:
Hej!

Jag och en kompis ska till Sydkorea i slutet på mars, sedan funderar vi på Kambodja/Malaysia. Hör av dig om det skulle vara något för dig kanske? :D @daaalis på instagram.
Åh vad gulliga ni är! Kambodja har jag redan vart till och vet inte om jag är så sugen på att besöka igen. Mina planer just nu är väldigt oklara men jag kanske kan höra av mig lite senare. Ni har inte funderat på Filippinerna? :)
10 feb. 2020 21:41
Citerat från Hannastaxang:
Hej! Jag och en annan tjej som jag fått kontakt med härifrån åker till Sri Lanka den 2:a mars. Sedan är vi inne på Malaysia och Indonesien. Filippinerna har vi också diskuterat, Du är välkommen att hänga på dit om du vill!
Goa ni är! Indonesien är så härligt! Har ni någon plan vart i Malaysia ni ska? Rekommenderar verkligen Filippinerna om ni vill ha fina stränder :)
Av Hgedas
10 feb. 2020 22:09
Citerat från Johannafyhr_:
Citerat från Hgedas:
Hej!

Jag och en kompis ska till Sydkorea i slutet på mars, sedan funderar vi på Kambodja/Malaysia. Hör av dig om det skulle vara något för dig kanske? :D @daaalis på instagram.
Åh vad gulliga ni är! Kambodja har jag redan vart till och vet inte om jag är så sugen på att besöka igen. Mina planer just nu är väldigt oklara men jag kanske kan höra av mig lite senare. Ni har inte funderat på Filippinerna? :)
Okej förstår! Det lutar mer mot Malaysia tror jag. Jag hade väldigt gärna velat besöka Filippinerna men min kompis som jag ska möta i Sydkorea är där just nu tyvärr. Men absolut kan du höra av dig senare! :D