Thailand
Onmywayaway,
1 okt. 2016
Updaterad av Snrkeltorsk
för 8 år sedan
Hej! Jag och en vän till mig ska ge oss ut i världen nu i november. Vår tanke är att besöka Thailand, malaysia, indonesien, filipinerna, vietnam, kambodja, laos, myanmar, nepal och Indien.
Som ni ser så ska vi vara borta under en ganska lång tid, närmare 1,5 år är tanken. Vi vill helst inte vara i ...
Thailand
Snooze68,
6 dec. 2014
Updaterad av Backpackerabbe
för 9 år sedan
Hej!
Vill höra era tankar kring regnperioden i Thailand Juli-Aug-Sep .
Kan man åka då eller är det bortkastat?
Har varit i Thailand i sep och det funkade då, inte direkt mycket regn. men då var vi Hua hin o som längst ner Koh Phangan,
Nu vill vi åka lite mer söder ut och kolla runt öarna/ ...
Thailand
Sahra,
4 nov. 2007
Updaterad av Gardkarlsen
för 17 år sedan
Hejsan!
Har lite funderingar på att åka iväg till Thailand i sommar antagligen i augusti. Eftersom jag redan varit på östsidan hade jag tänkt bege mig ner till kanske Koh Samui, Hua hin, Phuket... Men stämmer det att det är regnperiod då? Hur är det att vara där under regnperioden? Regnar det ...
Thailand
Jesseewing,
22 apr. 2019
Updaterad av Linnkarlsson
för 3 år sedan
Thailand mitt i den svenska sommaren, är varmt där året om men hur ser regnperioden ut i Thailand Juni/Juli ?? bör vara någon del som har mindre nederbörd än andra då det är skiftande regnperioder.
Varit i Thailand sep,okt,nov,dec,mars. Tycker det aldrig regnat mer eller mindre någon av dessa ...
Thailand
Jolla7,
11 okt. 2016
Updaterad av Jolla7
för 8 år sedan
Då var det dags för min första trip till Thailand, landet man bara måste besöka.
Lördag 22/10 åker jag och min partner och vi stannar i två veckor. Vi hade tänkt att hålla till i Phuket under dessa två veckor.
Dum som man är så tänkte vi inte på att regnperioden är i full gång under den här ...
Thailand
Catharinar,
30 jan. 2015
Updaterad av Toande
för 9 år sedan
Planerar en resa till Thailand v. 17-19 (april/maj)och undrar om någon har erfarenhet om hur vädret är i Koh Lanta vid den tidpunkter? Tänkte börja resa med stopp i Bangkok för att sedan resa vidare till Lanta. Alternativet är annars Hua Hin. Men hur är vädret denna tidpunkt april-maj, vi vill ju ...