Egypten
Absolutsanna,
28 okt. 2012
Updaterad av Absolutsanna
för 11 år sedan
Den 5 januari åker vi till Dahab med släkt och familj, vi ska bo på Aqua Blu Sharm!
Vi är några vuxna samt vuxna/ungdomar & en på 18, en på 14, en på 12 samt vår dotter på 14 månader.
Ett stort gäng!
Är det någon som har erfarenheter, tips på saker att göra, varningar samt erfarenheter av ...
Egypten
Foppis,
11 jan. 2011
Updaterad av Chillysessan
för 13 år sedan
Finns säkert flera trådar om detta, men jag undrar lite ändå. Åker inte på semester för att "hinka" alkohol, men uppskattar efter en dag i solen och efter duschen något att smutta på, på balkongen (är nog inte ensam om det ;) . Men vad jag förstått så får man inte ta med egen alkohol till rummet? ...
Egypten
Tholle,
13 maj 2012
Updaterad av Krezz
för 12 år sedan
Hej..
Sitter och kollar hotell i Sharm el Sheik. På Apollo har de två som jag upplever som helt ok, vill helst bo i Hadaba, bra område enligt mig. Är det någon som har bott på Sentido reef oasis eller Aqua Blu Sharm?? Verkar som det är långt till stranden från Sentido, fast det står 20 m i Apollos ...
Egypten
M4sta86,
4 jan. 2023
Updaterad av M4sta86
för 1 år sedan
Hej
Tänkte höra om någon har erfarenhet av Sharm El-Sheikh de senaste åren? Hur är vädret i februari/mars rent generellt? (har googlat) Vattentemp? Hur är säkerheten, snorkling etc?
Tänkte boka All inclusive om det blir aktuellt att åka men tänkte ändå dra iväg på lite dagsutflykter. På tal ...
Egypten
Ylvalind,
15 jan. 2015
Updaterad av Sunstrooom
för 9 år sedan
Jag undrar hur man tar sig från Sharm till Hurghada på bästa sätt. Får inte kläm på om det finns någon fungerande färjetrafik mellan städerna! Om inte någon färja går, hur mycket kan en flygbiljett kosta Sharm-Hurghada?
... Sunstrooom: Enligt forumet på tripadvisor så är färjorna inte igång än, ...
Egypten
Sippo95,
16 feb. 2013
Updaterad av Bengt99
för 10 år sedan
Jag vill jätte gärna jobba i sharm el sheikh under sommaren (maj till augusti 2013) men vet inte vart man hittar jobb... Jag pratar ju bra engelska och skulle gärna jobba som entertanier på något hotell då jag typ alltid är glad. Nån som har något tips?? ... Bengt99: Om du är ung tjej så vill jag ...