Problem med ESTA
Nu är jag lite halvt panikslagen och behöver alla tips jag kan få. Gjorde en gruppansökan för min familj igår på estas sida. Fick då upp att ansökan bearbetas. I vanliga fall brukar vi få godkänt direkt. Jag kom på att vi redan har giltiga esta då vi åkte samma tid förra året. Kan det bero på det ?
Omöjligt att veta, kontrollen kan ta upp till 72 timmar så det är inget konstigt eller "problem". Det är ju därför man ska göra ESTA-ansökan minst 72 timmar innan resan.
Självklart man göra det långt tidigare än så om man kan då man ju ska hinna göra en visumansökan om man inte får ESTA.
Självklart man göra det långt tidigare än så om man kan då man ju ska hinna göra en visumansökan om man inte får ESTA.
Citerat från Floridasidan:
Omöjligt att veta, kontrollen kan ta upp till 72 timmar så det är inget konstigt eller "problem". Det är ju därför man ska göra ESTA-ansökan minst 72 timmar innan resan.
Tack för svar. Det jag egentligen undrar är väl om det ligger mig i fatet att jag klumpar till det och sökt trots att vi redan hade giltiga inresetillstånd. Inte jag då mitt pass blev förnyat efter senaste resan, men resten av familjen.
Citerat från Sofia990:
Kanske men troligen inte, som sagt omöjligt att veta, tar det mer än 72 kan du börja oroa dig ;)
Citerat från Floridasidan:
Tack för svar. Det jag egentligen undrar är väl om det ligger mig i fatet att jag klumpar till det och sökt trots att vi redan hade giltiga inresetillstånd. Inte jag då mitt pass blev förnyat efter senaste resan, men resten av familjen.Omöjligt att veta, kontrollen kan ta upp till 72 timmar så det är inget konstigt eller "problem". Det är ju därför man ska göra ESTA-ansökan minst 72 timmar innan resan.
Citerat från Sofia990:
tack så mycket för hjälpen. ny är vi godkända :)
Bra, trevlig resa!
tack så mycket för hjälpen. ny är vi godkända :)