Rwanda
Mirjawa,
19 aug. 2018
Updaterad av Tintani
för 6 år sedan
Vi planerar en resa som ska innehålla bl.a. bergsgorillorna i Rwanda eller Uganda. Har någon tips eller förslag om vilket av länderna vi ska välja?Och tips på bra seriösa guider och resebyråer.
Ska man boka turen till bergsgorillorna hemifrån eller är det bättre och göra det på plats?
Tacksam ...
Uganda
Astrix07,
5 apr. 2017
Updaterad av Hallian
för 6 år sedan
Hej!
Snart är det dags att beta av sista kontinenten vilket innebär att jag kommer att åka till Uganda under perioden 12/6 - 30/6. Undrar givetvis om det finns någon som sitter på lite information om vad man inte bör missa :)
Jag är främst ute efter naturupplevelser och äventyr men allt är ...
Uganda
Sim5623,
15 feb. 2015
Updaterad av Ixploretheworldcom
för 9 år sedan
Jag undrar när det är billigast att flyga till Entebbe, Uganda, även om det är nån regnperiod och utan.
Annat jag undrar över är vilket sorts flyg som är bäst, då jag sökt så är det antingen via Dubai el Addis Abeba, vilket som är säkrast (hört dåligt om Addis).
Vilka visumkrav som finns vid ...
Uganda
Kattax,
30 nov. 2012
Updaterad av Jambo_habari
för 11 år sedan
Hejsan,
Om en vecka åker vi till Uganda för en 14-dagars safari.
Jag undrar hur mycket dricks vi borde ge till vår guide/chaufför?
Jag har tittat runt bland olika researrangörer och det varierar från "att det inte förväntas dricks i Uganda till 10 USD pp / dag".
Även vår researrangör ...
Ghana
Eastflower01,
23 maj 2012
Updaterad av Annl
för 12 år sedan
Barnens pappa villa att barnen ska följa med på en resa till Ghana med hans sambo från Ghana. Vad finns för extra faror (än att vara i Sverige) för mina 5 och 8 åriga barn, om de ska följa med på resan? Vad ska de vaccineras för? Jag vill att mina barn skall vara friska alltid, förstår ni en orolig ...
Uganda
Sofiagunnarsson87,
30 apr. 2011
Updaterad av Tigerfish
för 13 år sedan
I sommar kommer jag att resa runt i Uganda och Tanzania i 5 veckor. Jag har nu under 2 veckor försökt boka ett boende i Kampala (som jag först flyger till). Hört av mig till 3-4 olika hostel. Men har inte fått svar från något.
Har något lyckats få tag i ett rum hemmifrån Sverige tidigare? och ...