Priser i Ao Nang

Av Brokke
13 apr. 2008 15:05
Visningar: 3528
Hur är prisnivån kring Ao Nang
Av Anya
14 apr. 2008 15:46
Hej!
Kom hem från Thailand och bland annat Ao Nang för en och en halv vecka sedan. Jag upplevde att det gick att hitta billigare och bättre mat i ao Nang än ute på Ko Lanta. Det var fasta priser på Tuk tuk och Long Tail båtarna. Massagen var också billigare, i Ao Nang kostade de flesta olika massager 200 bath medan det ute på ko Lanta kostade 300 bath.

I övrigt kan jag säga att jag och mitt ressällskap på 5 vuxna och två barn trivdes mycket bättre i Ao Nang än ute på ko Lanta eller i Puket. I Ao Nang fanns det "vanliga" thailändare som t ex kom och fick massage. Det fanns mysiga genuina thairestauranger ditt thailändarna själva gick och åt och det var extremt billigt och gott. Naturen runt Krabi är fantastiska vacker och öarna du kan fara ut till är väl värda besök.

Den enda nackdelen men Ao Nang i mitt tycke är stranden. Många badar där och sanden är finkornig men den känns liksom inte riktigt fräscht. Men som jag skrev ovan så är det fasta priser ut till andra stränder, öar så det är inget större problem.

MVH
Anya
14 apr. 2008 19:37
Vi var också på samma ställe, som sagt: Fasta priser på tuk tuk, och relativt billigt.
Tyckte också lite synd ang. stränderna, framför allt på eftermiddagen när det blev lågvatten och det gick inte
att bada ute i havet.
Av Sierra
14 apr. 2008 21:50
Stränderna i själva Ao Nang är som sagt inte bra. För att hitta bra och sköna stränder i området kan man ta longtail till Koh Poda Nai (Poda Island) eller Koh Poda Nok (Chicken Island). Kostnad 300 THB tor och ca 20 min till Poda Nai och 25 min till Poda Nok. Framför allt södra sidan på Poda Nai är fin. Lite folk och väldigt fint vatten. Matställe finns på norra sidan. Det går en liten väg genom ön från norra sidan där longtail lägger till. Ca 10 min promenad.
Av Brokke
20 apr. 2008 11:46
Tack så mycket för svaren!!
Av Masve
25 apr. 2008 19:53
Det är stor skillnad på priserna i Bangkok och Ao Nang. Försök verkligen shoppa i Bangkok, Billigare men fr.a. mycket lättare att hitta det man söker efter! Gå på MBK och shoppa loss på bottenvåningen. Ett alternativ är förstås Chatuchak weekend market. Åk dit och shoppa om ni är i Bangkok en lördag eller söndag - det är det klart bästa alternativet för shopping!

När det gäller Ao Nang måste jag säga att jag tyckte 100 ggr bättre om att bo på Railay. Bara en sån grej att bli helt befriad från biltrafik är värt otroligt mycket. Stränderna på Railay West och Phranang är helt magiska... Railay är mycket mer "Thailand" än Ao Nang som i mina ögon påminner om närmare turistställen som t.ex. Kanarieöarna... Hittade iofs en bra optiker i Ao Nang - I-Glasses som ägs av en finne som heter Juha och som är trevlig och som kändes ärlig. I-Glasses håller till väldigt nära longtailbåtarna till Railay.