pris flygbiljett Mexico?

Av Saraho
4 jan. 2018 20:38
Visningar: 1017
Vi är en familj som planerar husbyte med en familj i Mexico, vi bor i deras hus och de bor i vårt. Planen är att åka sommaren 2019, de kommer bo i vårt hus nu i sommar 2018. Men vad kostar en normal flygbiljett om man bokar i god tid? Vi brukar boka när de släpps, ca 10-11 månader i förväg. Nu i sommar ligger en biljett till Mexico City på ca 7500kr, är det vad man får räkna med?

Tack, Sara
Av Birgere
4 jan. 2018 21:24
Åker innan typ 20 Juni är det mycket billigare än efter.
Av Hawaii
4 jan. 2018 21:29
Finns ingen som vet vad priserna kan vara sommaren 2019, men nog ganska stor chans att det inte blir någon dramatisk skillnad jämfört med sommaren 2018.
Av Saraho
4 jan. 2018 21:37
Citerat från Birgere:
Åker innan typ 20 Juni är det mycket billigare än efter.
Tack för tips!
Av Saraho
4 jan. 2018 21:39
Citerat från Hawaii:
Finns ingen som vet vad priserna kan vara sommaren 2019, men nog ganska stor chans att det inte blir någon dramatisk skillnad jämfört med sommaren 2018.
Säkert sant. Men när vi åkte till Thailand förra julen betalade vi 27000 kr för oss 6, då bokade vi 10 mån innan. När jag kollar resor nu i vinter, alltså 6 månader innan, så ligger biljetten på minst 7000 kr per person. Enorm skillnad när man är 6 i familjen som gillar att resa.. Så tänkte om ngn visste hur billiga de kan vara om man bokar långt i förväg.
6 jan. 2018 22:01
Tycker det är svårt att ge svar på när man ska boka. Är så många faktorer som påverkar priset. Ifjol var jag till Mauritius lver jul å nyår. Bokade 1 mån i förväg. 1 vecka innan jag skulle åka hade priset sjunkit med 1500:-
Har också upplevt, att om jag söker flera ggr på samma resmål så stiger priserna, efter några ggr.
Jan bero på att jag då söker mest på Lufthansa, där jag har mitt medkemskap.
Är nu i PdC och fick betala ca 8200:- 2 veckor innan jag åkte. Birgere och Hawaii är vana resenärer, så de brukar ha bra koll.
Jens
Av M4sta86
8 jan. 2018 16:22
Vi fick flyg Kph - Cancun för 3400:- per skalle nu i februari.. förvisso mellanlandning i Toronto åt båda håll.. men det kan vara skönt med en bensträckare.. Borde gå att hitta flyg till mexico på sommaren rätt billigt då det är lågsäsong.. direktflyg kan däremot kosta en del..
Av Saraho
8 jan. 2018 21:11
Citerat från M4sta86:
Vi fick flyg Kph - Cancun för 3400:- per skalle nu i februari.. förvisso mellanlandning i Toronto åt båda håll.. men det kan vara skönt med en bensträckare.. Borde gå att hitta flyg till mexico på sommaren rätt billigt då det är lågsäsong.. direktflyg kan däremot kosta en del..
Så bra! Hur långt i förväg bokade ni?
Av M4sta86
8 jan. 2018 21:49
Citerat från Saraho:
Citerat från M4sta86:
Så bra! Hur långt i förväg bokade ni?
Vi bokade i augusti för att priset droppade en dag
21 mars 2018 18:02
Vi betalade runt 4 000:- men flög då till Cancun. Vi bokade i maj och åkte i slutet av januari 2017. Hade två mellanlandningar, London och Miami. Hoppas du hittar några bra biljetter.
Av Saraho
4 apr. 2018 12:34
Citerat från Louisekron:
Om det är till någon hjälp:

I maj 2017 bokade jag biljetter till 27 februari 2018, arlanda-cancun. Betalade då per person 4300kr. Dock mellanlandning i både London och USA.

Hälsningar Louise
Tack för svar! Mellanlandningar är inget problem för oss. Har ni haft en bra semester?
Av Saraho
4 apr. 2018 12:34
Citerat från Ahlsparesa:
Vi betalade runt 4 000:- men flög då till Cancun. Vi bokade i maj och åkte i slutet av januari 2017. Hade två mellanlandningar, London och Miami. Hoppas du hittar några bra biljetter.
Ok, tack för input!