Polen
Asvlkpg,
5 mars 2011
Updaterad av Asvlkpg
för 13 år sedan
hej, vi har bokat en kortresa till Poznan. Har ni några tips över vad vi ska se när vi åker dit? ... Isabela: Hej
Själv är jag från Poznan och har kommit hem just nu .
Ni kan gå till gamla stan och bara gå runt det är många fina barer och goda mat. Poznan är vackert stad och Ni kan bara kolla ...
Polen
Mimimedfamilj,
21 sep. 2018
Updaterad av Birgere
för 6 år sedan
Någon som firat påsken i Warszawa?
Skulle vara kul att få veta hur det är? Godiset, äggen. firandet? Har varit i Warszawa 5 ggr men aldrig över Påsken. Vi åker med barn 10-13 år. Tacksam för all information ni kan ge mig. ... Birgere: Warsawa är en härlig stad förutom på vintern men jag är även ...
Polen
Cissiburg,
19 apr. 2011
Updaterad av Lasse42
för 13 år sedan
Hej,
Vi åker till Warszawa långfredagen-annandag påsk.
Är det kört för shopping?
Hur är det med restauranger, de har väl öppet?
Tacksam för svar sfsm!
Mvh Cissi ... Lasse42: I Polen gäller att om det finns köpare, finns det också säljare, kanske inte dom största varuhusen,men utbudet räcker ...
Updaterad av Sua1
för 15 år sedan
Hej
Vi funderar på att resa till Krakow under påsken och undrar hur det ser ut under skärtorsdagen, långfredagen och påskafton vad gäller öppettider i affärer museum och dylikt? Någon som vet om det är helgdagar och mycket är stängt?
Tacksamma för snabbt svar!! :D ... Sua1: Ja du, vi var i ...
Polen
Desires,
25 mars 2016
Updaterad av Desires
för 8 år sedan
Ska bege oss t Krakow en weekend för 1:a gången! Har sett en del tips här på Reseguiden (typ saltgruvan, Auschwitz mm).
Nu undrar jag om det möjligtvis finns fler tips att få i detta suveräna reseforum! Är tacksam för alla tips; t ex mysiga o bra restauranger, trevliga gator/områden f promenader, ...
Polen
Snoppetossan,
27 jan. 2014
Updaterad av Nordicheartbeat
för 9 år sedan
Hej!
Jag och familjen funderar på att åka ner till Polen nu i sommar, då vi framförallt är nyfikna på Auschwitz. Vi är inne på att bila. Först Göteborg ner till Karlskrona, sedan ta färjan till Gdynia. Vad finns det för sevärdheter på vägen mellan Gdynia och Auschwitz? Då vi har en liten kotte ...