Polskt el Ungerskt flygbolag- Säkert?

Av Ahl
10 nov. 2011 10:40
Visningar: 945
Håller på och kollar resor och vill gärna hitta direktflyg varpå det kommer upp reseförslag med Malev från Ungern och något Polsk bolag. Spontant blir jag osäker och inbillar mig att de inte har samma flygsäkerhet. Är det bara inbllning? Någon som vet?
Av Tony - Reseguiden.se
10 nov. 2011 11:46
Malev är det gamla statliga ungerska internationella flygbolaget med mer än 60 års historia. Har genomgått en omfattande modernisering de senast 10-15 åren, transporterar ca 3 miljoner passagerare per år och ingår i flygbolagsnätverket One World där bl a British Airways, American Airlines och Finnair ingår.
Wizz Air är en av de senaste årens snabbaste uppstickare på den europeiska lågprisflygmarknaden som försöker utmana jättar som Ryan Air, Easy Jet och Air Berlin. Har huvudkontor i Budapest och opererar över hela Europa med moderna Airbus 320 från och via många destinationer i Ungern och Polen. Båda är enligt min mening tillförlitliga och har ofta låga och konkurrenskraftiga priser.
10 nov. 2011 12:49
Har bara testat Malev och inte Wizz. Det fanns absolut inget att klaga på när det gäller det flygbolaget enligt min mening. Flyger gärna med dom igen.
Av Ahl
11 nov. 2011 08:38
Tack för bra svar. Då kanske jag törs boka det då ;-)