Vietnam
Carro_hif,
18 mars 2016
Updaterad av Wanderlust
för 8 år sedan
Hej alla fina,
Har ni några sista minuten tips om vad jag inte ska missa på min rundresa i Vietnam? Landar i Ho chi Minh,fyra dagar där med tunnlar,museum, marknad, Mekongdeltat. Sen tåg uppför kusten med stopp några dagar där man trivs. HoI An stannar vi nog lite längre i.
Är det lönt att ...
Vietnam
Hildel,
23 nov. 2014
Updaterad av Hildel
för 9 år sedan
Hej!
Har läst att man får 15 dagar i Vietnamn om man har en utresebiljett och att man får stanna i Thailand 4 veckor utan att söka visum innan resa.
Min fråga är: Tanken är att flyga från Vietnamn till Thailand, kommer det då behövas något speciellt visum? Eller delas de ut på planet som man ...
Vietnam
Tobbo166,
10 sep. 2012
Updaterad av Wanderlust
för 11 år sedan
Hej, står i Lonely Planet (2012) att det är populärt att ta sig landvägen (buss+båt) från Ho Chi Minh staden till Phu Quoc.
Om man vill göra tvärtom, är det lätt och enkelt? Hur många dagar tar det? ... Wanderlust: Hille 2 : Rätt!
Jag har varit i PhuQuoc ö många gånger, oxå tagit olika sätt ...
Vietnam
Xeniaxyz,
17 sep. 2024
Updaterad av Xeniaxyz
för 8 veckor sedan
Hej! Planerar resa till Vietnam, Landar 15.25 en onsdag. Hur lång tid behöver man beräkna (ca) till man passerat allt man ska, inkl hämtat upp bagage innan man kan stå på gatan för att ta sig vidare?
Allt kan ju hända och det kan ta olika tid - men behöver veta för att se vad vi kan matcha för ...
Vietnam
Cekblad,
25 maj 2024
Updaterad av Lisanilsson
för 23 veckor sedan
Vi reser till Vietnam i april nästa år och jag är onekligen lite spänd att allt ska klaffa. För det första så har vi 2 barn och tre ungdomar med oss. Det är första gången jag lämnar Europa. Min man är rullstolsburen och jag är sååå orolig att Hoi an ska visa sig vara väldigt svårt att manövrera i ...
Vietnam
Danblo,
16 maj 2023
Updaterad av Evoline
för 1 år sedan
Hej!
Vi har bokat en resa till Vietnam i sommar och på resan ner så flyger vi med SAS till Heathrow och sedan vidare till Vietnam med Vietnam airlines, problemet är att tiden mellan flygen endast är 50 minuter!, räcker detta?
Vad jag har kunnat läsa mig till på Heathrows hemsida så tar bara resan ...