Phuket byte inrikes flyg till Hat Yai
Hej,
Vi landar i Phuket kl. 5:30 och ska vidare till Hat Yai med ett plan som går kl. 7:25, vi har alltså knappt två timmar på oss. Är det någon som vet om man hinner det eller är det dumt att chansa?
Vi landar i Phuket kl. 5:30 och ska vidare till Hat Yai med ett plan som går kl. 7:25, vi har alltså knappt två timmar på oss. Är det någon som vet om man hinner det eller är det dumt att chansa?
vi landade 5.30 ca, planerad landning 5.45. Hade ett plan som skulle gå 8.20. Vi hann gott och väl. Nu hade vi skaplig tur med immigrationskontrollen, men stod kanske i kö ca 15 minuter? Är det från samma flygplats ni flyger och landar på? Räkna med att väskor kan ta tid, men samtidigt står ni ju i immigrationskön... Vi checkade in vårt flyg på automat där o lämnade in väskorna i drop off och ingen kö alls. Nu går ju ert plan ca 1 timme tidigare än oss, så jag kan inte svära på att det funkar, men det BORDE det....
Oj! Läste slarvigt!! Vi flög från Bangkok - det var såja svarade! Men vet inte hur stort Phuket flygplats är. Kommer ni från Sverige o landar där? Eller har ni redan era immigration kort redan då?
Ni skall passera immigration, hämta ut bagaget och gå till Domestic för att checka in för flighten till Hat Yai med Bangkok Airways. Check-in stänger 40 min före avgång, alltså 06:45 för er flight. Eftersom nästa flight avgår först 19:50 kan det vara värt att chansa och jag tycker att det bör gå om ni inte fastnar vid någon bar....
Phuket har bara en flygplats.
Phuket har bara en flygplats.