Phuket
Hej någon som känner till billigt boende i Patong.
Hotell eller guesthouse med aircon.
Hotell eller guesthouse med aircon.
Jag hyrde en av 5 hyddor på stranden på Patong 1975. Det kostade 8:-/dygn och hade elektrisitet två timmar varje eftermiddag. Ryktet gick att dom skulle bygga ett hotell några hundra meter bort. Det var bara djungel överallt, inga hus. Min kompis som är ormfrälst, fångade en kobra en kväll, när vi satt och åt. Det blev uppståndelse bland thailändarna som var med oss, tills dom såg att han visste vad han gjorde. Åk dit! Jag stormtrivdes där.
Det brukar inte vara några problem att hitta någonstans att bo i Thailand, men åker man kring jul och nyår är det god idé att boka i förväg.
Allra billigast bor man i en enkel bungalow, på lägenhetshotell eller om man hyr hus (långtidsboende).
Priser för enkelt boende med säng och en fläkt kan man hitta för 100-500B per natt. Då har man i princip bara en liten säng, enkel toalett och en fläkt.
Hotellrum med luftkonditionering, större säng och varmt vatten samt ett kaklat golv kostar från ca 500 baht (89,15 SEK) och upp. Ibland har dessa resort och hotell en pool.
Ett medelklass hotell eller bungalow kostar från ca 1500 baht (267,45 SEK) och upp per natt. Då finns det ofta en TV och kylskåp samt sittgrupp eller soffa. Dessa hotell eller resort har nästan alltid en pool.
Spana in min websida om boende du finner lite tips där även till Phuket och du kan se svenska priser....
Källa: http://www.2thai.nu
Allra billigast bor man i en enkel bungalow, på lägenhetshotell eller om man hyr hus (långtidsboende).
Priser för enkelt boende med säng och en fläkt kan man hitta för 100-500B per natt. Då har man i princip bara en liten säng, enkel toalett och en fläkt.
Hotellrum med luftkonditionering, större säng och varmt vatten samt ett kaklat golv kostar från ca 500 baht (89,15 SEK) och upp. Ibland har dessa resort och hotell en pool.
Ett medelklass hotell eller bungalow kostar från ca 1500 baht (267,45 SEK) och upp per natt. Då finns det ofta en TV och kylskåp samt sittgrupp eller soffa. Dessa hotell eller resort har nästan alltid en pool.
Spana in min websida om boende du finner lite tips där även till Phuket och du kan se svenska priser....
Källa: http://www.2thai.nu