Perfekta staden

9 nov. 2015 19:09
Visningar: 50
Jag går ofta i denna mörka årstid och dagdrömmer om att i framtiden tillbringa vinterhalvåret utanför Sverige. Det jag söker är ett varmare klimat, hyfsat billigt, god mat, låg brottslighet, en stad med trevliga människor där skön stämning råder.

Jag tror att många medlemmar här har samma tankar, om ni hade möjlighet, vilken stad hade ni valt och varför?
10 nov. 2015 10:28
Sydney, NSW, Australien. Billigt vetefaan, men det beror på vad man jämför med.
10 nov. 2015 17:07
Ja, Sydney är en favorit hos mig också.
Annars är jag mest inne på Bangkok, lätt att leva där och mycket kvar att upptäcka.
Det stora minuset är trafiken. En lugn förort vid havet hade varit det bästa.
Av Desires
11 nov. 2015 18:47
Nerja tycker jag har allt detta! Mysig liten stad som har kvar mycket av sin ursprungsbebyggelse med låga vita hus, gränder o små torg etc. Här bor lokalbefolkningen och många turister under vinterhalvåret. Ja trevlig stämning tyckte jag att det var här! Klimatet där ska vara som på Kanariöarna, sägs det. Kanske en del tycker att det ändå är FÖR mycket turister i Nerja..... alla fall en av de mysigaste städerna där, tycker jag! Många foton o mer tips http://www.desires.se/#post164
11 nov. 2015 19:16
Ja, känslan att här skulle jag kunna tänka mig en liten lägenhet är precis den jag menar.
Nerja ser onekligen ut som väldigt mysig!
Det känns som man skulle njuta extra av livet där.
Av Koalana
12 nov. 2015 08:54
Jag tycker verkligen om Sydney!