Thailand
Bibiina,
7 maj 2018
Updaterad av Bibiina
för 6 år sedan
Hej! Jag kommer att resa till Koh Samui med två tonåringar och ett barn två veckor i Juni. Tar nu med tacksamhet emot lite hjälp med att budgetera fickpengar.
Vad kostar det att åka songthaew längre sträckor, tex Nathon-Lamai? Och kortare sträckor, typ hotell-strand/shopping? Mittemellan sträckor ...
Thailand
Josefinejonsson,
14 dec. 2015
Updaterad av Josefinejonsson
för 8 år sedan
Vi ska åka i mellandagarna till Thailand och Koh Samui och tittar på hur man på bästa sätt tar sig till Koh Samui. Vi har kollat flyg men kom fram till att vi vill spendera de pengarna som de kommer kosta på annat... Tar emot alla tips?
... Josefinejonsson: En fråga till, vart ifrån går Lomprayah ...
Thailand
Hejj,
3 mars 2014
Updaterad av Marilcj
för 10 år sedan
Hej,
Jag och killen tänkte åka till Thailand i början på april och vara borta en månad, till början av maj. Vi flyger först till Bangkok, stannar 1-2 dagar. Flyger sedan vidare.
Vi vill ha Koh Chang och Koh Samui, och något ställe vid Krabi (Ao Nang) som huvudöar att bo på, ha vår bas där så ...
Thailand
Vidakatten,
13 mars 2011
Updaterad av Walle
för 12 år sedan
Hej alla!
Tacksam för alla tips om stränder, boende mm. Var är det bäst på resp ö under juni/juli? Vi startar på Koh Samui. 4 nätter bokade, sedan tar vi det som det kommer.
Vi reser med tre "stora" barn. Vill bort från det allra mest "turistiga", vill ha fina stränder, god mat, lite äventyr och ...
Thailand
Mothmoth,
2 juni 2010
Updaterad av Birgittjensen
för 14 år sedan
Behöver tips på prisvärd fint hotel på Koh Samui, har iofs varit där ett par gångar för länge sedan
men allt förändras ju så snabbt och visst pengarna är väl inte avgörande men vore tacksam för tips :-) jag vill
ha en bra standard dock :-)
Finns ju en mördande konkurrens bland hotellen där och ...
Thailand
Jennyc87,
21 mars 2017
Updaterad av M_olsson
för 7 år sedan
Jag funderar fram och tillbaka om jag, min sambo och 2 barn (9,6 år) ska åka till Koh Samui i mitten av augusti! Har googlat hundra ggr och många skriver att vädret är topp, det förekommer knappt regn! Sen finns det något inlägg om att det var molnigt hela resan och regnskurar varje dag! Jag ...