Pengar
Tja, jag undrar på ett ungefär hur mycket svenska pengar man behöver i USA för att kunna klara sig i två veckor? Skall dit i Oktober, skulle vara tacksam för svar! :))
Hotellkostnad har du väl koll på?
Mat kostar som i Sverige, kanske tom lite billigare.
Vad du ska handla bestämmer du själv.
Med andra ord, det är svårt att ge råd utan att veta dina intressen.
Rent allmänt gäller väl att du ska ha tillgång till dubbelt så mycket som du tror att du behöver.
Du betalar givetvis det mesta med kort.
/PeterO
Mat kostar som i Sverige, kanske tom lite billigare.
Vad du ska handla bestämmer du själv.
Med andra ord, det är svårt att ge råd utan att veta dina intressen.
Rent allmänt gäller väl att du ska ha tillgång till dubbelt så mycket som du tror att du behöver.
Du betalar givetvis det mesta med kort.
/PeterO
Citerat från ktmracing:
Tja, jag undrar på ett ungefär hur mycket svenska pengar man behöver i USA för att kunna klara sig i två veckor? Skall dit i Oktober, skulle vara tacksam för svar! :))
Omöjligt att svara på, beror helt på vad Du ska göra och hur Du vill leva. Du vet själv vad Du äter, hur Du vill bo o.s.v. det mesta är billigare än i Sverige och det går att se på nätet vad i stort sett allting kostar, bara att räkna ihop.Tja, jag undrar på ett ungefär hur mycket svenska pengar man behöver i USA för att kunna klara sig i två veckor? Skall dit i Oktober, skulle vara tacksam för svar! :))
Det går att klara sig på nästan ingenting om man ska hårddra det hela. Det finns en regel att man ska kunna försörja sig under vistelsen om det skulle vara aktuellt med riktig lågbudget :-)
Om du skriver ner lite mer om dina planer så kanske du kan få konkreta råd. Eftersom du ska vara borta 14 dagar misstänker jag att det inte är New York du ska till, men annars är det väl svårt att klara sig utan bil och eftersom du är under 25 så kan det bli dyrt.
Men ger du input så kanske vi kan ge output :)
/PeterO
Men ger du input så kanske vi kan ge output :)
/PeterO
Tack för svaren :) jag skall inte dit själv jag skall dit med min farbror. Jag skall mest "roa" mig i USA, handla kläder, hitta en crossbana i california och försöka köra lite hoj osv. Jag skall först till new york och se lite, och sen ta ett flyg över till L.A. Nån som vet hur mycket de på ett ungerfär kostar att flyga till L.A. från new york ? :)
Citerat från ktmracing:
Tack för svaren :) jag skall inte dit själv jag skall dit med min farbror. Jag skall mest "roa" mig i USA, handla kläder, hitta en crossbana i california och försöka köra lite hoj osv. Jag skall först till new york och se lite, och sen ta ett flyg över till L.A. Nån som vet hur mycket de på ett ungerfär kostar att flyga till L.A. från new york ? :)
Jag testade en resa den 9:e juli och den kostar $290 med Delta Air Lines. Jag kollade via orbitz.com men bokar gör man nog bäst via bolagets hemsida.Tack för svaren :) jag skall inte dit själv jag skall dit med min farbror. Jag skall mest "roa" mig i USA, handla kläder, hitta en crossbana i california och försöka köra lite hoj osv. Jag skall först till new york och se lite, och sen ta ett flyg över till L.A. Nån som vet hur mycket de på ett ungerfär kostar att flyga till L.A. från new york ? :)
/PeterO