Pattaya buffert för barnfamilj 3 veckor

Av Misspiu
22 mars 2016 20:35
Visningar: 769
Hur stor buffert tror ni räcker för en familj med 3 barn och 2 vuxna. 6,5 och 5mån bebis. ?

Vi har ej frukost som ingår i lägenheten vi bokat.
Men om man käkar frukost, lunch, middag ( lättare)
Pris på restaurang tänkte vi ..ej mat i utegrill som finns på tuk tuk. :)
Av Saraho
24 mars 2016 21:43
Hej.
Vi räknar grovt med 1000 kr dagen, då tar vi nog i. Men jag tänker att det räcker till mat, glass, frukt o nån annan liten skitsak som slinker med pga barnen samt aktiviteter. Ibland blir det mer, främst pga dyrare aktivitet som t.ex snorkelutflykt o ibland mindre när en gör mindre.. Vet inte om det är till ngn hjälp..

Sara
Av Tittin
25 mars 2016 09:59
Min spontana tanke är vad ska ni göra i pattaya .....stränderna är inge vidare där skitigt o stimmigt.....åk en timma ner till ban phe där har ni lugn o ro o billigt är de fortfarande ;)
Av Bibby
15 apr. 2016 15:47
1000 låter ofantligt mycket, det är riktigt billigt där, det finns alla prisgrupper men mat på en riktigt restaurang behöver inte kosta mer än max 100 baht per person, och uppåt.

Sen finns det massor att göra där, för alla, från barnfamiljer till grupper av kineser och alla däremellan.

Det är mycket säkrare också, jämfört med alla charterställen.
20 apr. 2016 13:28
Jag skulle säga ca 1000 baht per måltid med mat och dryck för en familj på 5 personer, så mat tre gånger om dagen ca 3000 baht= 750 kr, sedan med tanke på övriga utgifter, en liten taxiresa, snorkelutflykt och lite spontan shopping med snacks, pannkakor mm, så låter 1000 kr per dag rimligt för mig. Man åker ju inte iväg på semester för att snåla. Men som någon skrev innan. Åk gärna till någon annan strand för att få variation då stranden i Pattaya är lite sämre. Ban Phe drygt 1h sydöst är en mindre håla som är värd att besöka. Finns även prisvärda hotell där ifall ni inte vill bo i Pattaya hela tiden. I övrigt håll barnen borta ifrån Walking street i Pattaya på kvällarna ifall de inte vill se fulla människor, 1000 strippstänger mm.
Mvh