Passnamn!?
Flyger imorgon till Bangkok, mellanlandar i Peking (med Air China) Upptäckte igår att vi skrivit våra tilltalsnamn på bokningarna, ej det förstnämnda i passet! Paniken nära, men på travelstarts hemsida (där jag bokat) står det att man ska skriva in FÖRSTA namnet i passet. Blir det problem att komma med flyget? Har ej lyckats komma i kontakt med supporten på travelstart än... Nån som vet varför denna regel, och framför allt, kommer vi iväg!?
Hej Linn 7,
Såg din fråga här och vi har råkat ut för exakt samma sak som ni, vi flyger nästa månad till Thailand med Air China och jag har angett min killes mellannamn istället för första namnet på passet och allt är rättstavat annars. Fick ni problem vid incheckningen? Flygbolaget accepterar inga namnändringar så nu börjar panicken komma.
Tacksam för svar!
Såg din fråga här och vi har råkat ut för exakt samma sak som ni, vi flyger nästa månad till Thailand med Air China och jag har angett min killes mellannamn istället för första namnet på passet och allt är rättstavat annars. Fick ni problem vid incheckningen? Flygbolaget accepterar inga namnändringar så nu börjar panicken komma.
Tacksam för svar!
Citerat från pilar:
Hej Linn 7,
Tacksam för svar!
Det finns ingen som rapporterat problem med att det står andranamnet på en flygbiljett. (Däremot en massa om trassel för att försöka ändra till förstanamnet, vilket alltså är onödigt).Hej Linn 7,
Tacksam för svar!
/PeterO
Ps, Linn7 var senast aktiv i konferensen för 42 veckor sedan, så troligen får du inget svar från henne. Du kan skicka personligt meddelande och då får hon ett epost som det är större möjlighet att hon ser.
Ds
Citerat från peter_o:
Ps, Linn7 var senast aktiv i konferensen för 42 veckor sedan, så troligen får du inget svar från henne. Du kan skicka personligt meddelande och då får hon ett epost som det är större möjlighet att hon ser.
Ds
Jag tänkte inte på att man får e-post då någon kommenterar i det träd man gjort inlägg i!Ps, Linn7 var senast aktiv i konferensen för 42 veckor sedan, så troligen får du inget svar från henne. Du kan skicka personligt meddelande och då får hon ett epost som det är större möjlighet att hon ser.
Ds
/PeterO