Grekland
Linrich,
6 aug. 2015
Updaterad av Sierra
för 9 år sedan
Hej!
Jag undrar om någon vet om man bör förboka färje-/båtbiljett mellan Pireus/Rafina och Paros?
Jag ska åka på en söndag och vill helst åka från Rafina, då det är kortast resväg, men det verkar vara väldigt få färjor som går på söndagar från just Rafina..
Är det enklare att köpa biljetter ...
Grekland
Sfij,
1 juli 2014
Updaterad av Sierra
för 10 år sedan
Hej!
Jag har sökt på otaliga sidor för att hitta en färja som går mellan Rhodos och tex Paros men vid varje söktillfälle får jag information om att det inte finns någon resa mellan dessa öar (även om det finns som ett alternativ)..
Så nu undrar jag om det är någon som har öluffat i Grekland ...
Grekland
Anders_,
2 mars 2017
Updaterad av Anders_
för 7 år sedan
Hej, vill åka med min fru till en lugn och mysigt ort med bra bad i närheten, helst en bystrand. Jämför baden med de kristallklara vattnen i Kroatien. Har varit på Naxos, Paros, Antiparos, Lefkas och Rhodos. Har kikat lite på Skiathos, Skopelos, Kefalonia och Parga. Vill helst åka 10 nätter men det ...
Grekland
Elicec,
30 mars 2016
Updaterad av Piapistage
för 8 år sedan
Jag och min sambo ska ut och båtluffa för första gången i sommar, vi har bokat flyg till Aten och utgår från hamnen Pireus ut till Paros, sen Naxos och sist Santorini. Resan är drygt 2 veckor.
Jag önskar tips om precis ALLT - vad bör man packa med sig? Vilken typ av väska är bäst? Boendetips? ...
Grekland
Ellinor,
15 sep. 2008
Updaterad av Nudeln
för 8 år sedan
Under sommarmånaderna är det populärt att sätta kurs mot Medelhavet och Grekland var det mest sökta resmålet på Reseguiden.se under juni, juli och augusti i år. Älskar du också Grekland? Jag vill helst återvända till Santorini eller Paros, två av mina favoritöar. Vilket är ditt bästa Greklandstips?
...
Grekland
Milla675,
20 jan. 2013
Updaterad av Asil
för 11 år sedan
Vi har tänkt att båtluffa med våra barn 6,9,13 år i sommar. Vi hade tänkt att flyga till Santorini och därefter Paros, Naxos eller om det finns några andra tips på öar. Vill gärna ha tips på bra boende på Paros och Naxos.
... Famlofquist: Hej,
Båtluffa i Grekland är verkligen att rekommendera, ...