Panglao, Bohol m.m

2 sep. 2015 13:50
Visningar: 445
Nu skall LaFamilja iväg på ett nytt äventyr!
2vuxna och 2barn (4,5år) skall resa runt i nästan 4 veckor.
Vi har bokat Panglao 9 dag, Bohol (Anda) 3 dag, Malapascua 7 dag .
Vi har 3dag mellan Anda och Malapascua och 4 dag efter Malapascua kvar att planera innan avfärd från Cebu till Hongkong.
Några frågor:
Någon som har några tips på vart vi skall spendera dessa dagar som ej är planerade, har vi missat någon pärla någonstans i dessa områden??
När vi landar i Cebu och skall ta oss till Panglao efter en lång flygresa så vill man gärna att det skall gå så smidigt det går. Skall man förboka färja m.m hemifrån eller löser man det på plats?? Kan man få hjälp ända från flygplats till Panglao via någon bokning?? Ta en charter :) Nej men vi vet att man är trött och sliten efter en lång flygresa och man vill bara landa någon dag innan man vill krångla lite.
Några andra bra tips på vägen så tar vi gärna emot det också..

Hoppas ni har lite tips, tack på förhand

//LaFamilja
Av Barbaro
20 sep. 2015 11:18
Hej!
Jag vistas större delen av året på Panglao och kan försöka ge lite tios.
Beroende på när ni landar i Cebu så är det normalt inga problem att köpa biljetter vid piren i Cebu, men man ska vara ute i tid. Ibland fungerar on line bokning.
Kolla 2GO eller Ocean Jet. Kolla från vilken pir ni ska åka.
Vilket hotell har ni bokat i Panglao?
Beställ pic up så hämtar hotellet er vid piren i Tagbilaran.

Det framgår inte om ni har räknat med restiderna. Kan kanske vara skönt att resa de långa sträckorna i två etapper. Lång resa från Anda till Malapascua så mellanlanda på vägen är väl utmärkt. Ni kan kolla när ni är på plats. Ge er lite andrum.
Samma med tiden efter Malapascua. Avvakta med beslutet. Kolla väder och vad ni skulle vilja uppleva mer.
Jag har aldrig varit på ön Bantayan utanför Cebu, men många rekommenderar det.
Återkom gärna. Jag finns på Facebook som Barbro Svensson Dykinstruktör