Östkusten&NZ februari o framåt

Av Malinjj
6 jan. 2016 01:13
Visningar: 29
Hej allihopa!
Jag är en snart 20-årig tjej som har planer på att resa till Nya Zeeland i början på februari och därefter Australiens östkust. Som många andra har jag inga kompisar som har tid/vill följa med och tänkte därför försöka hitta någon här. Har tänkt ta mig runt med buss och sova på hostel för det verkar vara billigast, men om vi blir ett gäng kanske det är billigare med campervan? Har egentligen inga planer alls på vart jag ska stanna och vad jag ska göra överallt förutom de mest uppenbara ställena som Noosa, Surfers paradise, Hobbiton på NZ mm. Jag tror att 3-4 veckor är rätt lagom på NZ och 1-2 månader på Östkusten, men är rätt spontan av mig och tänker att det får ta den tid det tar och vi hamnar där vi hamnar helt enkelt! Har inga planer på att återvända hem till Sverige förrän till sommaren så har gott om tid på mig:)

Vill träffa nya människor, festa, äventyra, hänga på stranden osv! Hade varit kul att resa med någon/några i samma ålder som känner att de är ute efter ett liknande äventyr. Släng iväg ett meddelande om ni vill med! Om det är någon som bara vill med till ett av länderna är det fortfarande bättre än inget!:)
6 jan. 2016 18:54
Hej!
Jag är en tjej på 20år som är inne på precis samma sak.! Någon månad längst östkusten och några veckor i Nya Zeeland. Skulle också vara härligt kanske med någon vecka på Bali. Jag är väldigt spontan, men lite rädd över att ge mig ner själv. Skulle vara grymt att åka dit med någon/några och passar det inte sig sedan kan man ju göra det man själv känner för! Jag vill vara hemma i sommar, men annars stannar jag så länge pengarna räcker! Tycker alla saker som du är sugen på låter grymma!
7 jan. 2016 17:51
Hejsan!
Jag är också intresserad av NZ och Australien, och tidsperioden later lagom också :) Du har inte funderat på att mellanlanda på Bali påvägen hem?
Vad har du för ungefärlig budget? Har du fixat visum?
Vill också träffa nya människor!
Hoppas att vi hörs :)