Orlando - parker

22 apr. 2013 18:05
Visningar: 548
Vi kommer att besöka parkerna Magic kingdom, legoland, island of adventure och seaworld.

Har ni tips på hur man ska tänka med aktiviteterna?

Vad kan man främst undvika på helgen och vad kan man med fördel lägga på helgen?
22 apr. 2013 19:02
Citerat från carolape:
Vi kommer att besöka parkerna Magic kingdom, legoland, island of adventure och seaworld.

Har ni tips på hur man ska tänka med aktiviteterna?

Vad kan man främst undvika på helgen och vad kan man med fördel lägga på helgen?
Legoland gissar jag är den minst besökta parken ännu så länge så den är nog bra att välja på helgen, sen skulle jag tagit Seaworld som består mer av attraktioner som man tittar på på en arena än köar till som karuseller, är man bara i hyfsad tid till föreställningarna ska det inte vara några problem där.
Av Smulan7
23 apr. 2013 10:03
På den här sidan http://www.undercovertourist.com/ finns en crowd calendar, kanske kan ge några tips.
Vi tittade lite på den när vi bestämde vilken dag vi skulle besöka de olika parkerna.

På Island of Adventure fick vi tipset att gå längst in till Harry Potter först men det var många som gjorde det. Mer kö på förmiddagen än senare på eftermiddag den dagen vi var där.
23 apr. 2013 11:19
Ett tips med Harry Potter KAN vara att ta "bakvägen" och inte den skyltade vägen. Man kommer då in vid tåget och undviker ev köande vid huvudingången. Kolla kartan.

Det brukar vara färre människor där men det är inte säkert det alltid hjälper.
23 apr. 2013 11:54
Citerat från smulan7:
På den här sidan http://www.undercovertourist.com/ finns en crowd calendar, kanske kan ge några tips.
Vi tittade lite på den när vi bestämde vilken dag vi skulle besöka de olika parkerna.

På Island of Adventure fick vi tipset att gå längst in till Harry Potter först men det var många som gjorde det. Mer kö på förmiddagen än senare på eftermiddag den dagen vi var där.
tackar. Tar den länken med mig :-)
23 apr. 2013 11:55
Citerat från nisse2ears:
Ett tips med Harry Potter KAN vara att ta "bakvägen" och inte den skyltade vägen. Man kommer då in vid tåget och undviker ev köande vid huvudingången. Kolla kartan.

Det brukar vara färre människor där men det är inte säkert det alltid hjälper.
aha - du är lurig du :-)
23 apr. 2013 11:55
kan man lämna parken och sedan komma tillbaka samma dag på samma biljett?
23 apr. 2013 12:22
Citerat från carolape:
kan man lämna parken och sedan komma tillbaka samma dag på samma biljett?
Ja.
23 apr. 2013 13:52
Citerat från floridasidan:
Citerat från carolape:
kan man lämna parken och sedan komma tillbaka samma dag på samma biljett?
Ja.
Perfekt. Gäller det alla parker?
23 apr. 2013 13:52
Är det förresten bara Magic kingdom som har fyrverkerier på kvällarna?
23 apr. 2013 14:22
Citerat från carolape:
Citerat från floridasidan:
Citerat från carolape:
kan man lämna parken och sedan komma tillbaka samma dag på samma biljett?
Ja.
Perfekt. Gäller det alla parker?
Vad jag vet.

Fyrverkeriet på Epcot är riktigt häftigt!
23 apr. 2013 16:03
Var där påsken 2011 och besökte ett flertal parker, den bästa veckan i mitt liv. Åkte söderut genom clearwater beach mot Miami vecka 2 men hade jag fått gå tillbaka i tiden hade jag varit kvar i Orlando och besökt parkerna om och om igen. Tänkte rangordna parkerna jag var på.

Magic Kingdom: 1sta parken vi besökte, aldrig varit på en liknande park så upplevelsen var otrolig, det var en parad på kvällen som var väldigt vacker. Har dock inte så jättemånga starka minnen därifrån, den var inte i topp av de vi besökte. 2,5/5 poäng

Sea World: Showen med späckhuggarna var väldigt frän och det olika djurhusen med alla möjliga sorters varelser var också intressant. Bergodalbanorna var suveräna, speciellt Mantrabanan.

Hollywood Studios: Lite annorlunda, knappt några berg-och-dalbanor utan mer små attraktioner inne i hus. Man fick känslan av att vara med i filmer som Twister, Jaws med flera. Den bästa med parken och kanske även hela resan kom under kvällen när showen "Fantasmic" var. En helt fantastisk ljusshow med skådespelare och ljud. Disneytema. Bland det bästa jag sett och helt värt att betala entreeavgiften bara för den showen. De hade en slags "Frittfall" som kallas Tower och Terror som var otroligt kul också.

Islands of Adventure: Nog den bästa parken vi var på, flera olika teman som, Marvel (superhjältar), Jurassic Park, Harry Potter med mera. Världsklassiga berg-och-dalbanor.

Universal Studios: Nog den jag tyckte minst om även om den var ganska häftig med. hade ett par fina berg-och-dalbanor men annars var den sådär.

Vi var också på en vattenpark som heter Aquatica som jag föreslår att ni besöker om ni har med er barn.

Hör gärna av dig/er om ni vill ha mer ingående information om parkerna så hjälper jag er gärna. Kommer åka till Orlando minst en gång till under min livstid, helt underbart var det där. Jag älskar berg-och-dalbanor och har bedömt parkerna lite efter klassen på dem.

(Vill ni åka någonstans och sola och bada ska ni till Clearwater Beach, folk säger att de är den bästa stranden i hela USA och jag har ingenting att sätta emot. Fantastiskt ställe!)
23 apr. 2013 17:13
Citerat från wingerlito:

Hollywood Studios: Lite annorlunda, knappt några berg-och-dalbanor utan mer små attraktioner inne i hus. Man fick känslan av att vara med i filmer som Twister, Jaws med flera. Den bästa med parken och kanske även hela resan kom under kvällen när showen "Fantasmic" var. En helt fantastisk ljusshow med skådespelare och ljud. Disneytema. Bland det bästa jag sett och helt värt att betala entreeavgiften bara för den showen. De hade en slags "Frittfall" som kallas Tower och Terror som var otroligt kul också.

Universal Studios: Nog den jag tyckte minst om även om den var ganska häftig med. hade ett par fina berg-och-dalbanor men annars var den sådär.
Du har nog blandat ihop lite? Twister & Jaws finns inte i Hollywood Studios utan Universal Studios (Jaws finns inte längre, en klassiker som fått lämna plats för nya atraktioner) :-(
24 apr. 2013 08:02
Tänkte nu boka och skriva ut biljetter, men såg då att man tydligen inte sparar speciellt mycket att göra det innan + att på legoland var man tvungen att bestämma dag.

Men SeaWorld/Aquatica bokar jag hemifrån
24 apr. 2013 08:03
Trodde jag - men nu var kassan nere för tillfället.

För visst kommer jag ihåg rätt, att man på SeaWorld kan skriva ut biljetterna själv?