Egypten
Absolutsanna,
28 okt. 2012
Updaterad av Absolutsanna
för 11 år sedan
Den 5 januari åker vi till Dahab med släkt och familj, vi ska bo på Aqua Blu Sharm!
Vi är några vuxna samt vuxna/ungdomar & en på 18, en på 14, en på 12 samt vår dotter på 14 månader.
Ett stort gäng!
Är det någon som har erfarenheter, tips på saker att göra, varningar samt erfarenheter av ...
Egypten
Carinab,
25 jan. 2010
Updaterad av Carinab
för 14 år sedan
Jag och miin familj( 2 vuxna + 17:åring son) har tittat på Dream beach resort sharm i sharm El sheik finns det någon som har varit där som kan lämna lite info om hotellet, rummen, stranden mm om det är bra eller mindre bra hotell, allt som ni har att berätta.
Vi har tänkt att åka i juni 2010 i 2 ...
Egypten
M4sta86,
4 jan. 2023
Updaterad av M4sta86
för 1 år sedan
Hej
Tänkte höra om någon har erfarenhet av Sharm El-Sheikh de senaste åren? Hur är vädret i februari/mars rent generellt? (har googlat) Vattentemp? Hur är säkerheten, snorkling etc?
Tänkte boka All inclusive om det blir aktuellt att åka men tänkte ändå dra iväg på lite dagsutflykter. På tal ...
Egypten
Famlofquist,
12 juni 2011
Updaterad av Andersochmaggan
för 13 år sedan
Hej, Vi är en familj som tänker åka ner i juli/aug för att sola, bada & dyka ett par dagar.
Jag blir så kluven när det gäller boendet.
Har hört att man måste ha All inclusive i Egypten, samtidigt som jag hört av eb som bott i egypten att Sharm el Sheik är en sån mysig by med många fina och bra ...
Egypten
Famlofquist,
24 maj 2011
Updaterad av Joakimn
för 13 år sedan
Hej,
Sitter och kikar på vad det kostar i Egypten och inser att det är ganska stora prisskillnader jämnfört med Thailand.
Enligt dykföretagens hemsidor måste man även betala för utrustningen, Stämmer det? och om det är så kan man pruta på priserna?
Vi är en familj på 4 pers, och det skulle ju ...
Egypten
Mallan74,
6 sep. 2009
Updaterad av Eliningvarsson_
för 15 år sedan
Funderar att åka med familjen till Egypten och Sharm el Sheikh i januari. Var för 15 år sen i Kairo men förutom pyramiderna så var det inte så mkt för mig. Hur är vädret i januari, går det att bada i hotellets pooler resp. havet? Jag har hört att alla får en spruta när man kommer fram till ...