Once around the world
Hej alla reskompisar ,
Visst har jag rest en hel del i mitt liv men aldrig kunnat förverkliga min stora dröm ---en gång jorden runt---men hösten 2016 kan denna dröm bli verklighet , event. - avresa ca. mitten av sept. med ett tidsperspektiv av
minst 6 månader men troligen längre - det får ta den tid som krävs , för vem vill stressa jorden runt?
En möjligt resrutt hade varit som utgångsläge med transsibiriska järnvägen -
Japan - Vietnam - kambotja - Thailand - Indonesien - Australien -
Nya Zeeland - Usa - Sverige ( jag tänkte även baka in en del av sydamerika
men det återstår att se - dvs. om man har tid och ork kvar ).
Den ovannämnda beskrivningen är endast ett utkast av flera möjligheter -
den verkliga resrutten vill jag naturligtvis lägga upp tillsammans med min eventuella reskompis.
Du som tycker att denna resa tilltalar dig hör gärna av dig i tid så vi kan förbereda oss bäst möjligt för att förverkliga detta äventyr.
Ps. Håll drömmen levande , hälsningar Ernst.
Visst har jag rest en hel del i mitt liv men aldrig kunnat förverkliga min stora dröm ---en gång jorden runt---men hösten 2016 kan denna dröm bli verklighet , event. - avresa ca. mitten av sept. med ett tidsperspektiv av
minst 6 månader men troligen längre - det får ta den tid som krävs , för vem vill stressa jorden runt?
En möjligt resrutt hade varit som utgångsläge med transsibiriska järnvägen -
Japan - Vietnam - kambotja - Thailand - Indonesien - Australien -
Nya Zeeland - Usa - Sverige ( jag tänkte även baka in en del av sydamerika
men det återstår att se - dvs. om man har tid och ork kvar ).
Den ovannämnda beskrivningen är endast ett utkast av flera möjligheter -
den verkliga resrutten vill jag naturligtvis lägga upp tillsammans med min eventuella reskompis.
Du som tycker att denna resa tilltalar dig hör gärna av dig i tid så vi kan förbereda oss bäst möjligt för att förverkliga detta äventyr.
Ps. Håll drömmen levande , hälsningar Ernst.