Omboka biljett med Travelstart

7 aug. 2018 19:59
Visningar: 584
Hej! Är det någon som har erfarenhet av att omboka flygbiljetter med Travelstart? Jag ska åka på en resa till Kanada och vet absolut inte när jag ska åka därifrån och vill därför betala lite extra för att få en ombokningsbar biljett. Travelstart är i dagsläget billigast och vill höra om någon har gjort detta förut? Andra tips?

Tack! /Johanna
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Birgere
7 aug. 2018 20:39
Läs villkoren noga, ofta så innebär en ombokningsbar biljett att man får dels betala en adm avgift plus mellanskillnaden på din existerande biljett och vad det kostar att boka en ny biljett. Inte sällan är det billigare att boka helt ny biljett med annat bolag.

Ticket garanti gäller inte för fallet som Marywood spontant, deras ombokningsgaranti upphör så fort man påbörjat resan hemifrån men du ska kunna justera hemresan INANAN utresan så på så sätt kan det vara bra.
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
8 aug. 2018 08:32
Tack för svar! Jag planerar att vara borta ett år. Ni menar alltså att jag måste isåfall boka om min hembiljett innan jag ens lämnar Sverige? Det är ju isåfall helt befängt. Jag vill bestämma i Kanada när jag vill hem. Eller har jag missförstått?
8 aug. 2018 09:10
Kan du inte boka en i.o.f.s. dyr hemresebiljett som är fritt av ombokningsbar ifall ditt visum kräver en sådan. Sen kan du boka om/avboka den och när du bestämt hemresan boka en ny. Har inte koll på Kanada men ibland är enkelresor dyrare än ToR, billigast kan kanske bli ToR dit och strunta i hemresedelen och boka ny om du måste ändra datumen. Mycket beror ju på priserna för olika biljetter jämfört med avbeställningsförsäkringar men det kan du ju kolla.
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
8 aug. 2018 10:34
Det går ju sällan att boka biljetter ett år i förväg så jag har svårt att tänka mig att det är ett krav om man får stanna så länge i landet.... Ambassadens länk är fel men forska lite i det så hittar du säkert officiell information.
8 aug. 2018 11:26
Detta har inget att göra med mitt visum. Jag får vara i landet ett år utan hembiljett så länge jag är försäkrad. Så det jag vill göra nu är att boka en random hembiljett (måste boka tur och retur pga prisskillnad) och sedan vill jag kunna omboka den väl i Kanada.
8 aug. 2018 11:34
Citerat från Johannaalvarson:
Detta har inget att göra med mitt visum. Jag får vara i landet ett år utan hembiljett så länge jag är försäkrad. Så det jag vill göra nu är att boka en random hembiljett (måste boka tur och retur pga prisskillnad) och sedan vill jag kunna omboka den väl i Kanada.
Men det är ju det som diskuteras, du får ju köpa det mest förmånliga, en ombokningsbar biljett behöver inte bli billigare än enkelbiljetter.
Som framkommit finns ju villkor i avbeställningsförsäkringarna som kan sätta käppar i hjulen, du får lusläsa villkoren helt enkelt om du vill gå den vägen.
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
8 aug. 2018 12:56
Citerat från Marywood:
Citerat från Floridasidan:
Det går ju sällan att boka biljetter ett år i förväg så jag har svårt att tänka mig att det är ett krav om man får stanna så länge i landet.... Ambassadens länk är fel men forska lite i det så hittar du säkert officiell information.
Det är inte länk till ambassaden. Det är ett diskussionsforum angående utresebiljett eller inte där man kan se hur andra har gjort.
Jag hänvisade inte till din länk utan länken som ambassaden har på sin sida som ska gå till information i ämnet ;)
Medlemmen har tagit bort svaret