Tyskland
Idaandren,
14 sep. 2014
Updaterad av Idaandren
för 10 år sedan
Hallå mina resevänner!
Som student är det svårt att få till resor och därför blir nästa över just nyår. Planen är att ge sambon en julklapp/present på en 5 dagars trip till tyskland (billigast i nuläget - som sagt student) och destinationen är bremen. Landar 30e, åker hem 3e januari. Jag är ...
Tyskland
Marylyn,
14 okt. 2012
Updaterad av Marylyn
för 12 år sedan
Min man och jag har tänkt oss en kortresa till Bremen i början av november. Jag har inte varit i den staden sedan 1968 och maken aldrig.
Vad rekommenderar ni mer än besök i den gamla stadsdelen med Stadsmusikanterna och Rådhuset?
Tacksam för alla förslag.
/ Marylyn ... Ziesta: Hejsan,
Jag ...
Tyskland
Guliganen,
19 jan. 2015
Updaterad av Guliganen
för 9 år sedan
Hej!
Jag undrar om någon här inne har varit på Oktoberfestivalen i Hannover? Jag har själv varit i Bremen på deras Oktoberfestival, men funderar på att åka till en annan stad denna gången.
Finns det kanske någon annan stad som ni rekommenderar. Dock inte Munchen eller Stuttgart...
Tacksam ...
Europa
Lojsan96,
11 jan. 2022
Updaterad av Mirreli
för 2 år sedan
Hej!
Jag och sambon planerar bilsemester i Europa i år, från midsommar ungefär och ca 28 dagar framåt. Vi har gjort en preliminär rutt som ser ut såhär:
Köpenhamn - Amsterdam (övernatta 1 natt i Bremen)
Amsterdam - Bryssel
Bryssel - Paris
Paris - Marseille/Nice (övernattning längs vägen)
...
Tyskland
Lugnofin,
27 feb. 2019
Updaterad av Birgere
för 5 år sedan
Fotbolls resor till London, är ju ganska vanligt, även för mig.
Men det kostar ju en del, biljetterna till matcherna är dyra, om man inte ser till att bli medlem .
I vanliga fall köps ju biljetterna via olika resebyrår som har som specialitet att sy ihop sådana resor.
Men nu ska jag o en ...
Europa
Kronbladet,
30 okt. 2018
Updaterad av Kronbladet
för 1 år sedan
Hej
Om cirka 4-5 år planerar vår familj (barn då 9/10 resp 12/13 år) en stor europaresa.
Det finns säkert en hel del fallgropar längs vägen.
Vår ambition är att försöka uppleva så mycket som möjligt, även vid korta stopp.
Hur uppfattar du som bilat i Europa nedan reseplan?
Vad missar vi/ ...