Oklart mejl från Norwegian någon?
Hallå!
Har bokat flyg till och från Bangkok via Norwegian och har stött på ett problem.
Jag fick ett aningen suspekt mejl om ändrade flygtider. Till saken hör att det är en "no reply"-adress som skickat mejlet men likförbannat finns det en grön knapp för att acceptera ändringen.
För mig känns det konstigt.
Alla siffror gällande bokningen stämmer i mejlet men det ser inte alls proffsigt ut.
Någon söm stött på samma problem?
Har bokat flyg till och från Bangkok via Norwegian och har stött på ett problem.
Jag fick ett aningen suspekt mejl om ändrade flygtider. Till saken hör att det är en "no reply"-adress som skickat mejlet men likförbannat finns det en grön knapp för att acceptera ändringen.
För mig känns det konstigt.
Alla siffror gällande bokningen stämmer i mejlet men det ser inte alls proffsigt ut.
Någon söm stött på samma problem?
Det är inte så ovanligt, såna mail kan man få av de flesta bolag. Jag fick ett av Emirates för ett par veckor sedan.
Silke_88; ja precis som att det inte skulle räcka med den normalt fallande nervositeten. Jag ska kika djupare på det, men det bör ju lösa sig. Tänkte inte på hur flighten var flyttad. Är den flyttad framåt så är det ju bara checka in bagage och pusta ut;)
Bibby; tackar ödmjukast för svaret och sympatin. Men trots att jag är laktosintolerant sedan tidig ålder och därmed druckit dyrare mjölk än de flesta så kan jag konstatera att jag inte bajsar pengar. Fyfan i helvete om vi gick runt och visste allt om allt, då skulle vi nog inte ens behöva mejl. Biljetten är bokad och ingen räknar med strul.
Bibby; tackar ödmjukast för svaret och sympatin. Men trots att jag är laktosintolerant sedan tidig ålder och därmed druckit dyrare mjölk än de flesta så kan jag konstatera att jag inte bajsar pengar. Fyfan i helvete om vi gick runt och visste allt om allt, då skulle vi nog inte ens behöva mejl. Biljetten är bokad och ingen räknar med strul.
Dom vill väl att du bekräftar att du vet att tiden har ändrats. Vad som händer om du inte gör det har jag ingen aning om. Så gör iaf normala flygbolag och resebyråer. Men bekräfta det iaf.
Sedan vet väl alla vid det här laget att man bör räkna med strul innan och under resan när man bokar Norwegian, det är väl en del i charmen med att flyga med dom. :-)
Sedan vet väl alla vid det här laget att man bör räkna med strul innan och under resan när man bokar Norwegian, det är väl en del i charmen med att flyga med dom. :-)
Birgere; Ja det är väl sant. Jag förstår deras tanke, men mejlet ser mer ut att komma ifrån någons källare än ett kontor. Att låta bli bekräftelsen bör ju inte störa oss i resan så länge vi har koll på klockslagen. Jag har för lite erfarenhet utav Norwegian för att kunna döma ut dom när jag sitter och bokar biljett. Jag litar på att dom tar mig dit och hem i hyfsat skick. Jag slängde ut frågan mest för att kunna lugna nerverna. Tackar ödmjukast för svar!
Nej, det är inget fuffens. Det är sånt som skickas ut automatiskt från flygbolaget till alla som köpt biljett. Har ju inte sett ditt mail, men det brukar bara vara en kort text och så en länk där man ska bekräfta.
Men maila Norwegian om du är osäker.
Men maila Norwegian om du är osäker.
Citerat från Bibby:
Jag hade bokat en biljett med ett riktigt flygbolag och inte nåt LCC.
Hej,Jag hade bokat en biljett med ett riktigt flygbolag och inte nåt LCC.
Vi vill bara påminna om vikten av att hålla en trevlig och ödmjuk ton i forumet. http://www.reseguiden.se/xpress/Anvaendarvillkor