Thailand
Annikaca,
29 juli 2014
Updaterad av Sierra
för 8 år sedan
Vi har bokat 17 nätter till Krabi i januari, vi tänkte 6 n Koh Lanta och sedan vidare till Koh Lipe 4 n. Inte bestämt var resterande nätter ska tillbringas.
Jag fasar för båtresan dit med speedboat( färja uteslutet, tar för lång tid) då två av oss blir lätt sjösjuka.
Behöver råd om det finns ...
Thailand
Cami86,
3 mars 2015
Updaterad av Ull
för 9 år sedan
Hej!
Vi är påväg ner till thailand nu på lörd.
Bokat 3 nätter på lantamanda på koh lanta .
Frågan nu är vart man ska åka sen.
Vi är ute efter "paradis öar" , lugna vackra stränder.
Har genom olika forum stött på öar som kooh mook,koh lipe,koh kradang, koh bulon,koh ngai.
Någon här som kan ...
Thailand
Mariah77,
14 okt. 2013
Updaterad av Aniika
för 11 år sedan
Hej!
Vi flyger till Krabi 30 okt och ska bara vara borta i 14 dagar. 2 vuxna o 2 barn 4,6 år. Funderar på koh lanta+ någon ö i närheten. I januari i år var vi på koh lipe, men känns lite för långt ner för bara 14 dgr.
Någon som vet hur det är att åka färja/speedboat denna tiden på året i det ...
Thailand
Armanda,
13 jan. 2013
Updaterad av Aniika
för 11 år sedan
Hej,
Jag och min man tänkte flyga till Krabi med charter inkluderande en övernattning (Startpaket Krabi Fritidsresor) och sen bo på Koh Lanta och Phi Phi ca en vecka vardera. Någon som har erfarenhet av att boka hotell/bungalow där från Sverige? Ska man betala något i förväg? Vad är rimligt pris ...
Thailand
Sheriff,
1 aug. 2012
Updaterad av Sheriff
för 12 år sedan
Hej!
Var i Thailand första gången för 1,5 år sen- då Koh Samet och Koh Chang öarna. Vi är en familj på 2 vuxna och 3 ungdomar. Nu är det snart dags igen och vi har tänkt oss väst/östkust söderut- flyget är bokat sen i februari.
Ankommer Bankok 23/12 kl 9.45. Tänker oss då flyga till Krabi ...
Thailand
Svensken,
29 juli 2011
Updaterad av Beppis
för 13 år sedan
Är det någon som har lite tips på öar som ligger i närheten av Koh Lanta?
Vi åker 2 veckor i mars 2012 och vill inte ta alltför mycket av tiden till att förflytta oss. ... Ems89: Koh Lipe borde ni besöka då :D Har hört mycket gott om den ön. ... Ynnej75: Vi åker också till södra Thailand i vinter. ...