Thailand
Familj,
30 nov. 2009
Updaterad av Chilli
för 14 år sedan
Någon som vet ngt om båttransporter mellan dessa öar utanför Phuket: coral island ,koh racha (raya) , koh yao noi/ko yao yai ? Måste vi in till fastlandet när vi ska byta ö? Någon som kan rekom boende..vill ha fina stränder utan höga vågor. Lugnt utan hålligång , reser m barn yngsta 10 år. Gärna ...
Thailand
Walle,
11 juni 2014
Updaterad av Bloggithailandse
för 8 år sedan
Börjar lite smått kolla inför nästa Thailandsresa i feb.
Inte många ställen kvar att besöka som vi inte har varit på förut... vi tycker om de lugna ställena blandat med lite mer rörelse men absolut EJ Phuket.
Finns det någon som har varit på Koh Yao Yai eller Koh Yao Noi?
En tur till Racha ...
Thailand
Henric,
13 okt. 2012
Updaterad av Loppe
för 12 år sedan
Var på koh smui, koh pangande och Phuket första gången för 20 år sedn så det r hänt n del antar jag. Sist jag var i Thailand ar 1996 efter att. Jobbat n säsong på en Dykdkola i Phuket . Nu är ag på väg till thiland igen och ill ha lite bra tip. Funderar på tt spendera någr dyr på Koh Yao Yai och ...
Thailand
Traveller2010,
22 nov. 2010
Updaterad av Sos08
för 14 år sedan
Jag och min pojkvän har bokat flygbiljetter till Bangkok samt Phuket över nyår och vi letar nu boende.
Vi har funnit hotellet Elixir resort på Koh Yao - HAR NÅGON BOTT DÄR?
Om ja, berätta gärna om er upplevelse!
Har Ni annars andra tips på bra resorts på någon ö strax utanför phuket?
.. ...
Thailand
Luffarhund,
24 okt. 2013
Updaterad av Abrakadabra
för 11 år sedan
Heej!
Jag, min sambo och vår fyra åriga dotter åker i Januari till Phuket i 3 veckor.
Jag ska vara helt ärlig och säga att min förväntan inför detta resemål är sådär. Jag ville hellre till Koh Samui. (är mer ute efter ö-livet).
Så jag försöker få ihop en liten rutt runt omkring Phuket ...
Thailand
Rickardtennberg,
14 aug. 2014
Updaterad av Thai2013
för 10 år sedan
Hej alla glada.
Vi är 4st som planerar att flyga ner till Hat Yai i början på November sedan Ö-hoppa mot Phuket under tre veckor med start på Koh Lipe.
Är det några transportsträckor eller boenden som kan va smart att boka i förväg eller fins det gott om rum och båtar i November på den sträckan? ...