Asien
Fambo,
13 apr. 2018
Updaterad av Annakalle
för 5 år sedan
Hej,
Jag har precis bokat flygbiljett ToR Stockholm - Hong Kong med ankomst HK på morgonen den 29 december 2017 för mig och mina tre tonåringar. Tanken med resan är att se/göra Hong Kong, Macau, Singapore och någon/några öar/stränder. Har dock inte bestämt vilka än, men spännande ska det bli! :-) ...
Asien
Conson,
25 aug. 2018
Updaterad av Ziesta
för 6 år sedan
Vi är en familj med dotter, 12, som ska åka till Hong Kong och Singapore 10-12 dagar över nyår.
Har tänkt att starta med Hong Kong och avsluta med Singapore för att få lite mer sol och värme innan hemfärd.
1. Skulle ni prioritera nyår i Hong Kong eller Singapore?
2. Vilka "måsten" i ...
Singapore
Lgoran,
27 aug. 2007
Updaterad av Tima
för 17 år sedan
Jag kommer att åka till Singapore i februari. Är det någon som vet när det Kinesiska nyåret firas där. ... Tima: I år var kinesiska nyårsafton den 18e februari för det var då vi landade i Hongkong. Den stora dagen är faktiskt nyårsdagen, festandet pågick under några dagar. Så här ser det ut ...
Singapore
Nancy65,
1 jan. 2020
Updaterad av Alexander_e_b
för 4 år sedan
Hej,
Vi planerar att åka till Singapore 3/2 (2020) och stanna där 4-5 dagar för att sedan åka vidare till Bali
Bekanta varnar oss för att åka den tiden för att det pga Kinesiska nyåret är väldigt mycket folk i rörelse. Är det någon som har erfarenhet av detta i Singapore och Bali? Tänker främst ...
Singapore
Jennyandersson,
1 aug. 2016
Updaterad av Jeppereser
för 8 år sedan
Jag ska mellanlanda i Singapore de två första dagarna av det kinesiska nyåret. Bokade just de datumen av misstag. Är det någon som har landat där under den tiden? Kommer det att vara mycket trafik, köer, helt hysteriskt? ... Jeppereser: Saker och ting brukar funka bra i Singapore. Själv skulle jag ...
Indonesien
Yessie,
2 sep. 2015
Updaterad av Sierra
för 9 år sedan
Hej!
Nu har vi äntligen bokat resa över jul och nyår, ca 8700:- med Qatar t o r Singapore. Tyvärr så landar vi 21:30 och det går inga flyg så sent till Bali, vi bestämde oss då för att ta båten till Bintan och vara där de första nätterna. Har dock läst att det är monsun den tiden där, någon som ...