Egypten
Hannahl,
13 sep. 2011
Updaterad av Krezz
för 13 år sedan
Hej är det någon som dykt i Marsa Alam och har tips om dykcenter och absoluta måste dykplatser? Fundrar på Colona Divers eller Coraya Divers, någon som dykt med någon av dessa? Utgår alla dykbåtar från Port Ghalib? Tacksam för tips ... Joakimn: Hej
Jodå har dykt i Marsalam med Colona diver(Deep ...
Egypten
Steffiie,
2 dec. 2015
Updaterad av Cbradley
för 5 år sedan
Hej,
Har nyss bokat en restresa till Marsa Alam (Three Corners Sea Beach Resort - all inclusive). Har aldrig tidigare varit i Egypten. Men vad vi förstår det som så får vi inte besöka Coraya Bay, är det någon som vet om det stämmer? Vi undrar också om någon har tips på någon utflykt eller ...
Egypten
Joakimn,
20 okt. 2010
Updaterad av Elinns
för 13 år sedan
Sökte länge medresernärer till en dykresa i rödahavet.Inriktning Dahab ,Hurghada eller Mars Alam men ingen nappade.
Så nu åker jag själv på fredag. (22/10) (1699kr)
Har bara löst flygstol så jag landar 20.30 på kvällen utan boende.
Sen skall jag lift/åka buss eller billig taxi till Mars Alam ...
Egypten
Jonny6108,
25 dec. 2016
Updaterad av Marulk
för 7 år sedan
Har bokat 2 veckor på Siva Port Ghalib Resort den 15 februari 2017. Är det någon som vet hur vädret är då? Tacksam för svar om det. Tar gärna emot tips om utflykter och då gärna med båt så man kanske kan snorkla. Eller är det för kallt för det? ... Marulk: Som en svensk sommar men förmodligen utan ...
Egypten
Sarahjansen,
21 maj 2012
Updaterad av Hathor
för 12 år sedan
Hej,
Jag och min fästman ska åka till Marsa Alam i Juni och hade tänkt att vara i Luxor de två sista dagarna på semesterveckan. Är det någon som har tips på hur man tar sig smidigast till och från Luxor? Vet att det står i flera äldre forum att direktbussarna inte är för turister, gäller detta ...
Egypten
Alltidressugen,
28 dec. 2010
Updaterad av Hathor
för 13 år sedan
Hej!
Någon som har ett bra tips och erfarenhet av att ta en resa mellan Hurghada och Marsa Alam. Ser att det är drygt 28 mil och tydligen tar det nästan 4 timmar med buss/bil. Någon som vet om man kan åka båt mellan orterna?? Säkert trevligare än vägen..
Vi åker nu den 2 januari i 2 veckor och ...