Norwegian

3 feb. 2016 22:56
Visningar: 343
Missade flyg hem från Barcelona med Norwegian pga akut sjukdom på väg till flygplatsen. Lyckades trots akut magsjuka infinna oss vid incheckningen exakt 30 min före avgångstid men nekades att komma med trots info om vad som hänt och om att vi hade flyg bokat till New York från Sthlm dagen därpå (med Norwegian)och måste komma hem. Nej! Vi fick söka nytt flyg till Sthlm. Enda möjliga flyg var med Norwegian via Oslo med avgångstid en dryg timme senare. Priset (som ej gick att diskutera trots info om vår belägenhet) var 10 000kr för två enkelbiljetter Barcelona-Sthlm. Visade sig dessutom att vi blev tvungna att omboka NY-flyget ändå pga sjukdom. Kostnad: 2 000kr. Totalt 12 000kr i merkostnad. Självklart har vi kontaktat Norwegian om detta (per tel och mejl) och ännu efter mer än månad inte fått något svar.
Så fungerar Norwegians service när man har råkat illa ut! Kan vara bra att känna till innan man bokar vad man tror billigt flyg!
Av Birgere
3 feb. 2016 23:52
Verkar ju som inte Norwegian gjort något fel om det är 45min som gäller.
Kontrollera om du inte kan få ersättning för missat flyg via kortet du köpte flygbiljetterna med.
4 feb. 2016 00:11
.... eller någon annan reseförsäkring. Norwegian har ju gjort rätt så där kommer ni ingen vart.
4 feb. 2016 09:40
Saken ligger hos Trygghansa just nu. Har Norwegian gjort rätt tycker ni när de utan pardon tar 10 000kr för två enkelbiljetter Barcelona-Stockholm för sjukdomsdrabbade resenärer???
4 feb. 2016 10:18
Citerat från Pianordin:
Saken ligger hos Trygghansa just nu. Har Norwegian gjort rätt tycker ni när de utan pardon tar 10 000kr för två enkelbiljetter Barcelona-Stockholm för sjukdomsdrabbade resenärer???
Man sänker ju inte priset bara för att resenärerna drabbades av sjukdom. Att boka sent blir ofta dyrt, i synnerhet en populär destination som Barcelona. De flygen är nästan alltid mer eller mindre fulla. Därmed går priset upp rejält. Håller dock med om att det var jättedyrt. Kollade ni andra bolag också? Det finns ju Vueling t.ex.
Flygbranschen är hårt pressad och det är tyvärr svårt att skylla på förmildrade omständigheter.