Norwegian

6 dec. 2014 17:39
Visningar: 499
Norwegian till Usa - vilket språk har de sin underhållning på?
Tänkte för barnens skull
6 dec. 2014 21:23
Har för mig att den är på engelska. Har åkt med dem till Fort Lauderdale några gånger, men inte riktigt tänkt på exakt hur det är med språket.
Av Peter_o
7 dec. 2014 00:05
Eftersom de emellanåt har inhyrda plan så är det nog svårt att veta i förväg vad det blir. Dvs engelska är givetvis ett säkert kort.
/PeterO
7 dec. 2014 19:47
ok. Då satsar i på att det är engelska :-)
Av Marulk
9 dec. 2014 10:43
engelskt tal o text när vi reste juli 2014 - för övrigt tycker jag att utbudet var mer än tillräckligt och föll hela familjen i tycke o smak.
9 dec. 2014 18:50
Citerat från Marulk:
engelskt tal o text när vi reste juli 2014 - för övrigt tycker jag att utbudet var mer än tillräckligt och föll hela familjen i tycke o smak.
både engelskt tal och engelsk text?
Av Marulk
14 dec. 2014 09:14
@Carolape -har nu kollat med den 10årige sonen som har järnkoll på film- o spelutbud när vi flyger 😉
Jag får göra en korrigering - endast engelskt tal ingen textning......märks kanske vem som sov o vem som tittade på film 😄
Av Birgere
14 dec. 2014 10:08
jag tycker det är svagt av flygbolagen att inte lägga med engelsk text på engelskspråkiga filmer. Ljudet är ju inte alltid lysande plus att det alltid är störande ljud i kabinen så engelsk text skulle hjälpa mycket.
Bättre att fylla IPADen med filmer om man nu orkar titta, själv föredrar jag annars att slumra med en ljudbok.
14 dec. 2014 13:49
Håller med er om textning.
Får kolla vad vi har för alternativ då man trots allt sitter på planet några timmar
Av Marulk
14 dec. 2014 15:50
Enbart ljud för att flygbolaget ska sälja hörlurar
14 dec. 2014 20:41
Citerat från Marulk:
Enbart ljud för att flygbolaget ska sälja hörlurar
men även om man har hörlurar hör man ju inte allt. Det pratas runtomkring en och sedan orkar jag inte hålla koncentrationen under en hel film (kan bero på att barnen vill något varannan minut) så förra resan såg jag Speed 3 gånger :-)
Av Chazzie
15 dec. 2014 13:41
Citerat från Birgere:
jag tycker det är svagt av flygbolagen att inte lägga med engelsk text på engelskspråkiga filmer. Ljudet är ju inte alltid lysande plus att det alltid är störande ljud i kabinen så engelsk text skulle hjälpa mycket.
Bättre att fylla IPADen med filmer om man nu orkar titta, själv föredrar jag annars att slumra med en ljudbok.
Håller med till 100% att medtaga egen iPad eller liknande platta, ofta har man sett mycket av det som erbjuds ombord, en platta kör man många timmar på samt kan även ha den musik mm. man vill ha med.